عملیات انقلابی در زاپ: ۳۷ نظامی اشغالگر ترکیه مجازات شدند

گریلاهای آزادی کوردستان عملیات انقلابی شهید دوغا ویان را در زاپ انجام داد. ۳۷ اشغالگر از جمله یک سروان در این عملیات مجازات شدند. در حالی که تعداد زیادی سلاح و وسایل نظامی کشف و ضبط شد، بقیه منهدم شد. ۱ گریلا شهید شد.

مرکز اطلاع‌رسانی مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) جزئیات عملیات انقلابی انجام شده در زاپ را اعلام کرد.

در بیانیه ه‌پ‌گ آمده است:

«در ساعت ۱۲:۵۰ روز ۱۷ فوریه عملیات انقلابی شهید دوغا ویان علیه اشغالگران مستقر در یک پایگاه پایه در ناحیه مقاومت تپه جودی منطقه شهید دلیل در غرب زاپ انجام شد. در عملیات انقلابی که با تاکتیک‌های تهاجمی آغاز شد، مخفیگاه‌های دشمن که از بسیاری جهات مورد هدف قرار گرفته بود، از اشغالگران پاکسازی شد. نیروهای عملیات حرفه‌ای که با روحیه فداکاری آپویی به مصاف دشمن رفتند، به سرعت منطقه پایگاه را از اشغالگران گرفتند و به سراغ اجساد آنها رفتند و سلاح‌های آنها را ضبط کردند.. پس از ضبط مهمات از جمله نارنجک‌های دستی، راکت‌های آرپی‌جی و غیره متعلق به اشغالگران، آنها را علیه اشغالگران به کار گرفتند. علاوه بر تسلیحات ضبط شده، کل محوطه پایگاه از جمله تجهیزات، چادرها و کانتینرهای اشغالگران به آتش کشیده شد.

گریلاهای آزادی کوردستان که بر سر اجساد اشغالگران حاضر گشتند، مشخص کردند که در مجموع ۳۷ اشغالگر مجازات شدند. همچنین تشخیص دادند که فرماندهان سطح پایین، از جمله ۱ سروان، نیز مجازات شده‌اند. نیروهای ما همچنین مدارک و وسایل مختلفی متعلق به فرماندهان اشغالگر را کشف و ضبط کردند.

مواردی که منهدم شده‌اند

در عملیات انقلابی ویان شهید دوغا مکان، تجهیزات و وسایلی که متعلق به اشغالگران بود؛ ۱۵ مخفیگاه، ۷ کانتینر، ۱ انبار مهمات، ۱ پست ارتباطی، ۱ پست دیده‌بانی، ۲ قبضه اسلحه اِی فور (A4)، ۱ قبضه نارنجک‌انداز، ۲ سامانه راداری و ۵ دوربین نظارتی به طور کامل منهدم شد.

مواردی که کشف و ضبط شدند

تجهیزاتی که از روی اجساد اشغالگران مجازات شده ضبط شدند؛ ۸ اسلحه انفرادی، ۸ قبضه سلاح MPT-۵۵، ۵ اسلحه تمام اتوماتیک بی‌کِی‌سی (مسلسل-BKC)، ۱ لوله یدکی سلاح تمام اتوماتیک BKC، ۳۰۰  گلوله اسلحه BKC، ۱ اسلحه نارنجک‌انداز تکی، ۳ سلاح نارنجک‌انداز طبلی، ۱ قبضه اسلحه تک‌تیرانداز مدل بورا، کلیه خشاب‌ها و تجهیزات آن، ۲ راکت‌انداز آرپی‌جی، ۲ اسلحه پمپی و یک تپانچه، ۸ دوربین حرارتی، ۴ دوربین شب، ۱ دوربین روز، ۱۱ دوربین اسلحه، ۲ نشانگر اسلحه، ۱ دستگاه بی‌سیم بزرگ و باتری آن، ۴ بی‌سیم، ۲ نارنجک دستی، ۳ منور، ۳ دوربین تله، ۲ پنل انرژی خورشیدی، ۲ دوربین نظارتی، ۷ پاوربانک، ۱ تلسکوپ، ۱ باتری شارژی، ۱ کلاه ایمنی نظامی، ۲ حسگر، ۳ گوشی و ۱ کیف کشف و ضبط شد.

یک تن از گریلاها به شهادت رسید

رفیق مبارز و دلاور ما شروان که با روحیه ایثار و فداکاری در عملیات انقلابی شهید دوغا ویان شرکت کرد، قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.

دولت ترکیه یک بار دیگر به دروغگویی متوسل شد

ارتش اشغالگر ترکیه در عملیات انقلابی شهید دوغا ویان ضربه بسیار سنگینی خورد و تلفات زیادی متحمل شد و تمام نیروهایش در تپه که منطقه پایگاه بود به همراه فرماندهانش مجازات شدند و تجهیزات آنها کشف و ضبط شد، سایر تجهیزات نظامی و مکان‌ها سوزانده و تخریب شد. ارتش اشغالگر با اینکه ضربه بسیار سنگینی خورده بود، تظاهر به مردن کرد، ساعت‌ها هیچ اظهارنظری نکرد و سپس اعلام کرد که فقط ۱ سرباز کشته و ۱ سرباز زخمی شده است و این دروغ را ساخت که ابتدا ۶ نفر و سپس ۸ تن از گریلاها به شهادت رسیدند.

قبل از هر چیز، خلق‌های ترکیه و افکار عمومی باید بدانند که؛ در این عملیات انقلابی، ۳۷ سربازی که به خاطر اصرار رژیم فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ بر سیاست جنگی و منافعش در شرایط زمستانی به مواضع گریلاها رانده شدند، مجازات شدند. هر چقدر هم که رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که مسئول این وضعیت است، سعی می‌کند آنچه را که رخ داده است پنهان کند و با دروغ آن را به گونه‌ای دیگر مطرح کند، ولی حقیقت از این قرار است. در کوردستان جنگ همه‌جانبه‌ای در جریان است، این جنگ پیش از این با اسناد و مدارک در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و از این پس با اسناد به اشتراک گذاشته خواهد شد. در این عملیات انقلابی چنانچه به دروغ گفتند ۸ نفر، صحیح نیست، فقط رفیق شروان قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید. جدای از این، نه تلفات جانی داریم و نه مجروح. این حقیقت است.

عملیات انقلاب پاسخی است به توطئه در بیست و ششمین سالگرد آن

عملیات انقلابی شهید دوغا ویان در بیست و ششمین سال آن پاسخی به توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر آپو است که روز سیاهی در تاریخ مردم ما بود. مردم ما، رفقای ما در زندان و گریلاهای آزادی ما ۲۵ سال است که در برابر توطئه بین‌المللی که هدف آن نابودی رهبر آپو و جنبش آزادی و نسل‌کشی مردم کوردستان بود مقاومت بزرگی انجام داده و توطئه را ناکارآمد ساختند. عملیات انقلابی شهید دوغا ویان نشان می‌دهد که این مقاومت تاریخی تا چه حد ادامه خواهد یافت. گریلاهای آزادی کوردستان تجربه، عزم، قدرت و توان کافی برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود در بیست و ششمین سال توطئه را دارد.