عملیات‌های گریلا برای گرامیداشت یاد ۱۴ جولای‌: یک هلیکوپتر سکورسکی منهدم شد

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان برای گرامیداشت یاد شهدای ۱۴ جولای، عملیات‌هایی انجام دادند. در این عملیات‌‌ها یک هلیکوپتر مدل سکورسکی و ۲ پهپاد منهدم شدند، به یک کانتیر و خودرو نیز ضربه وارد شد.

بیانیه ه‌پ‌گ

در بیانیه مرکز مطبوعاتی و اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق‌ ‌(ه‌پ‌گ) آمده است‌: ‌«گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان با عملیات‌های تاثیرگذار خود به استقبال سالگرد مقاومت روزه بزرگ مرگ ۱۴ جولای رفتند و یاد پیشاهنگان ما که خط مقاومت حزبمان پ‌ک‌ک را تعیین نمودند، رفقا کمال پیر، محمد خیری دورموش، آکیف ییلماز و علی چیچک را گرامی داشتند. ما بار دیگر مصمم بودن خود در راه آزادی را اعلام می‌کنیم و پیرو راه پیشاهنگان‌ جاودانه‌مان با همان روح و نگرش آپوئی به مبارزه خود ادامه می‌دهیم، در شخص شهدای ۱۴ جولای ما یاد تمامی شهدا را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم.‌»

ه‌پ‌گ در رابطه با عملیات‌های گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه این اطلاعات را به اشتراک گذاشت‌:

‌‌‌‌‌‌‌‌«در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ‌؛

- ۹ جولای در ساعت ۱۶‌:۵۵ دقیقه در منطقه مقاومتی تپه جودی یک پهپاد مسلح به سلاح سبک ساقط شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- ۱۰ جولای در ساعت ۱۶‌:۳۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی یک پهپاد حامل سلاح سبک منهدم شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شده است.

- ۹ جولای در ساعت ۰۶‌:۲۵ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین تحرکات اشغالگران هدف گرفته شد. در نتیجه این عملیات نیروهای یژا استار، تحرکات اشغالگران متوقف شد.

- ۹ جولای در ساعت ۱۰‌:۴۵ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف گرفته شدند. این عملیات که از سوی نیروهای یژا استار انجام شد یک کانتیر و یک خودرو امحا شدند.

- ۱۰ جولای در ساعت ۱۸‌:۱۸ دقیقه در منطقه مقاومتی تپه آمدیه، با سلا‌ح‌های سنگین تحرکات اشغالگران هدف گرفته شد. براثر این عملیات، تحرکات اشغالگران متوقف شد.

- ۹ جولای در ساعت ۱۴‌:۴۶ و ۱۵‌:۴۷ در منطقه مقاومتی تپه بهار اشغالگرانی که تلاش می‌کردند در داخل سنگرها پناه بگیرند، با سلاح‌های نیمه اتوماتیک هدف گرفته شدند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

- ۱۰ جولای در ساعت ۲۳‌:۴۰ یک هلیکوپتر مدل سکورسکی ارتش اشغالگر ترکیه در زمانیکه تلاش می‌کرد اشغالگران را در منطقه مقاومتی تپه بهار هلی‌برن کند، با عملیات تک‌تیراندازی توسط نیروهای ما هدف گرفته شد. هلیکوپتر براثر ضربه وارده، سقوط کرد. مکانی که هلیکوپتر در آن سقوط کرد توسط هلیکوپترهای تهاجمی دشمن بمباران شد.

- ۱۰ جولای در منطقه مقاومتی تپه بهار اشغالگران ۳ بار هدف گرفته شدند در حالیکه در تلاش بودند مستقر شوند.

در منطقه متینا‌:

- ۹ جولای در ساعت ۲۲‌:۳۰ در منطقه مقاومتی سَرِ متینا نیروهای ما در تحرکات هلیکوپترها مداخله کردند.

- ۱۰ جولای ساعت ۱۵‌:۳۰ در منطقه مقاومتی گولکا با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف گرفته شدند. در نتیجه این عملیات به یک کانتینر و یک سنگر ضربه وارد شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه‌:

- ۱۰ جولای تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومتی تپه اف‌ام ۱۲ بار با گازهای شیمایی و ۵ بار با مواد منفجره بمباران شد.

- ۱۰ جولای در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومتی تپه آمدیه ۲ بار با بمب‌های اتمی تاکتیکی بمباران شد.

- ۱۰ جولای در منطقه متینا، منطقه مقاومتی شِلازه یکبار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه‌:

- ۹ و ۱۰ جولای در خاکورک مناطق شهید شریف، تپه شهید هاوار، تپه بَربِزِن ۶ بار، در زاپ منطقه شهید ابراهیم ۱ بار، در گاره مناطق دِرَشِه، مِژه، تپه زَنگیل، گازه، تپه رشید، خِیره، یکماله، دشت کافیا،‌ شیه ۹ بار، در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ منطقه مقاومتی تپه بهار ۴ بار، در منطقه متینا منطقه مقاومتی بِشیلی ۱ بار، در مجموع ۲۱ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

- ۱۰ جولای در منطقه شهید دلیل واقع در زاپ، منطقه مقاومتی تپه بهار توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.‌»