عملیات‌های گریلا در هفتانین، متینا و زاپ

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در هفتانین، متینا و زاپ علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی انجام دادند.

عملیات‌های گریلاهای ه‌پ‌گ

 بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) به شرح زیر می‌باشد :

در منطقه هفتانین:

- ۲۸ اوت ساعت ۶:۰۰ نیروهای ما اشغالگرانی که در منطقه بَکتوریا می‌خواستند وارد تحرک شوند را تحت کنترل قرار دادند.  سپس با انجام تاکتیک سابوتاژ اشغالگران را هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات یک اشغالگر به شدت مجروح شد.

در منطقه متینا:

- ۲۸ اوت ساعت ۰۸:۰۰ اشغالگرانی که قصد پیشروی در منطقه مقاومت گولکا را داشتند، وارد عمل شدند. پس از مداخله نیروهای ما، حرکت اشغالگران متوقف شد.

 در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ:

- ۲۷ اوت ساعت ۱۴:۲۰ اشغالگرانی که قصد استقرار در منطقه مقاومتی تپه آمدیه را داشتند، با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند. پس از مداخله نیروهای ما، حرکت اشغالگران متوقف شد.

- ۲۷ اوت ساعت ۱۵:۱۰ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین اشغالگران هدف قرار گرفتند.

- روز ۲۷ اوت در ساعت 1۵:۴۴ اشغالگران در منطقه مقاومتی تپه آمدیه می‌خواستند خودروی نظامی تویوتا را که در عملیات گریلا منهدم شده بود، تحویل بگیرند. این مهاجمان با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

- در تاریخ ۳۰ اوت در ساعت‌های ۰۰‌‌:۱۰، ۱۰:۳۰، ۱۲:۳۰، ۱۲:۵۵، ۱۳:۱۹، ۱۳:۲۹، ۱۸:۰۰ و ۱۸:۳۰ اشغالگران در منطقه مقاومتی تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد اصابت قرار گرفتند.

- ۲۸ اوت ساعت ۰۷:۰۵ بامداد در منطقه مقاومتی تپه بهار با سلاح‌های نیمه اتوماتیک به سمت اشغالگران شلیک شد و یک مخفیگاه اشغالگران مورد اصابت قرار گرفت.

- در ۳۱ اوت، ساعت ۰۳:۰۰ بامداد، یک دوربین نظارتی و یک پروژکتور در منطقه مقاومتی تپه اف‌ام با عملیات تک تیراندازی هدف قرار گرفت.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

- در ۲۷ و ۳۰ اوت تونل‌های ما در منطقه مقاومتی تپه اف‌ام ۳ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

- در ۲۹ اوت، تونل‌های ما در منطقه مقاومتی تپه جودی یک بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

- در فاصله ۲۷ تا ۳۱ اوت، منطقه شهید جیهان در منطقه قندیل یک بار، مناطق تپه قله، کندکلا، شهید شریف، سنینه، لولان و بربزینه در منطقه خاکورک ۱۱ بار، مناطق مقاومتی شلازه، سره متینا و بشیلی در منطقه متینا ۱۳ بار، منطقه مقاومتی تپه بهار در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۵ بار، مناطق مرانه، مام نچیر، هفت‌تباخ، گیره‌کون، دشت کافیا، یکماله، سداره، دریک، درشه، تپه عگید، کانی سارکه در منطقه گاره ۱۹ بار ; در مجموع ۴۹ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

- در روزهای ۲۸،۲۹،۳۰ و ۳۱ اوت، منطقه مقاومتی سره متینا در منطقه متینا و مناطق لولان، تپه شکیف، شهید شریف و سنینه در منطقه خاکورک توسط بالگردهای تهاجمی بمباران شدند.‌»