"مقاومت گریلاهای پ.ک.ک مایه افتخار ملت کورد است"

عبدالرحمن عبدالخالق یکی از ساکنان منطقه مخمور یادآور شد که رژیم ترکیه در حال اشغال خاک جنوب کوردستان است و افزود:"مقامت گریلاهای پ.ک.ک علیه این رژیم اشغالگر مایه افتخار کوردهاست."

ساکنان جنوب کوردستان ایستادگی نیروهای مدافع خلق کوردستان علیه حملات اشغالگرانه ترکیه را مقاومتی مقدس و بسیار ارزشمند می‌دانند. عبدالرحمن عبدالخالق یکی از ساکنان مخمور در گفتگو با خبرگزاری فرات در این مورد سخن گفت.

عبدالخالق با اشاره به وضعیت بحرانی در جنوب کوردستان آنرا نتیجه سیاست‌های حاکمان اقلیم می‌داند و می‌افزاید:"اقلیم جنوب کوردستان در وضعیت پرتنشی بسر می‌برد. دلیل آن نیز سیاست‌های برخی از گردانندگان و مداخله رژیم ترکیه در امور جنوب کوردستان است. اشتباهی همچون رفراندوم زیان‌های بزرگی را بر ما وارد کرده و بسیاری از مناطق جنوب کوردستان که در ماده ١۴٠ قانون اساسی ذکر شده‌اند به کنترل حکومت بغداد درآمدند. آنانی که رفراندوم را برگزار کردند مدعی هستند که رفراندومشان نه برای استقلال و نه برای تشکیل دولت است. من از آنان می‌پرسم، اگر نه برای استقلال و نه برای تشکیل دولت است پس برای چه بود؟ امروز هم پ.د.ک به درخواست رژیم ترکیه کمپ پناهندگان مخمور را محاصره و تحت تحریم قرار داده است."

عبدالخالق سخنان وزیر امور خارجه ترکیه مولود چاوشوغلو در مورد جنوب کوردستان را یادآور شده و گفت:"چاوشوغلو گفت که هولیر فعلا دست ماست، اما سلیمانی اشغال شده است. این سخنان با هدف ایجاد ناآرامی در سلیمانی است. رژیم ترک با پول و نفت ما به لیبی، سومالی، کوردستان و سوریه حمله می‌کند. ترکیه با اسلحه فسفور کودکان ما را هدف حمله قرار داده و می‌سوزاند، مسئولان حکومت اقلیم آنقدر بی‌وجدان هستند که نمی‌توانند نفت را بر آنان تحریم کنند. سیاستی بی‌سر و ته را در جنوب کوردستان به اجرا گذاشته‌اند."

عبدالخالق سپس به وضعیت خلق کورد و اقدامات اخلالگرانه پ.د.ک برای جنگ کوردکشی در کوردستان اشاره کرده و افزود:"جریانی می‌خواهد که احزاب جنوب کوردستان را وادار به جنگ با پ.ک.ک کند، اما ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم و قبول نمی‌کنیم. می‌خواهند منطقه قندیل را به مزدوران داعش واگذار کنند. قندیل روح، پشت و پناه تمامی کوردهاست. از اینرو اگر قندیل از دست ما کوردها خارج شود بدون تکیه‌گاه خواهیم شد. به میدان آمدن خلق برای طلب خواسته‌هایشان مشروع است، زیرا آنان حق خود را می‌خواهند. حکومت اقلیم کاری کرد که مردم به میدان‌ها سرازیر شوند، زیرا نفت جنوب کوردستان را به رایگان به رژیم ترکیه می‌دهند و چیزی به خلق نمی‌رسد. ما به بغداد چشم‌ دوخته‌ایم برای اینکه چه زمانی مقداری پول را به ما دهد."

عبدالرحمن عبدالخالق در پایان خاطرنشان کرد که همکاری کردن با حکومت مرکزی عراق بهتر است از همکاری با رژیم ترکیه که قصد اشغال خاک جنوب کوردستان را در سر دارد و افزود:"من از سیاست‌ورزی جنوب کورستان سر در نمی‌آورم، روزی می‌گویند که با بغداد روابط خود را مستحکم می‌کنیم و روز دیگر می‌گویند بغداد را نمی‌پسندیم. به عقیده من ایجاد رابطه با بغداد بهتر است تا تداوم رابطه با ترک‌ها. زیرا رژیم ترک خواستار اشغال تمامی خاک جنوب کوردستان است. اما همزمان مقاومت گریلاهای پ.ک.ک مایه سربلندی ما کوردهاست و از صمیم قلب به آنان درود می‌فرستم. از تمامی کوردها درخواست می‌کنم که بزودی کنگره ملی کورد را برپا کنند و همه با همدیگر متحد و یکصدا شوند."