عمر اوجالان: برخودان ما تا پایان انزوا ادامه خواهد داشت

عمر اوجالان نماینده حزب دموکراتیک خلق ها از حوزە انتخابیە رحا ، اعلام کرد که تا خاتمەدادن بە انزوای امرالی در مقابل وزارت دادگستری به تحصن خود ادامه خواهند داد.

عمر اوجالان، نماینده رحا، اظهار داشت که او نیز هر هفتە دوبار برای دیدار با رهبر خلق کورد درخواست دادە و از وزارت دادگستری ترکیه پاسخی دریافت نکرده است. عمر اوجالان اعلام کرد که آنها بر ملاقات پافشاری خواهند کرد. عمر اوجالان، نماینده پارلمان رحا، در خصوص تظاهراتی که نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها  در مقابل وزارت دادگستری علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بر پا کردند، با فرات نیوز صحبت کرد.

در این گفتگو عمر اوجالان یادآور شد که انزوا از سال ۲۰۱۵ بە مراتب شدیدتر شده است. منشا مشکلات اجتماعی، تنش در جامعه، سیاست های تخریب و مرگ از سال ۲۰۱۵ در امرالی آغاز شد. می دانیم که از سال ۲۰۱۵ انزوای شدیدی وجود داشته و ۲۱ ماه است که هیچ دیداری با آقای اوجالان برگزار نشده است. در ژوئن ۲۰۲۲، ما تجمعی را در گملیک  و ۲۰ روز پیش در آدانا و الیح برای رفع انزوا در امرالی برگزار کردیم. ما در بسیاری از مناطق ها فعالیت های دیپلماتیک را انجام دادیم.

فعالیتهایی نیز در اروپا شکل گرفتەاند. در نتیجه این درخواست ها، وضعیت نامشخصی در مورد بازدید کمیته پیشگیری از شکنجه  از امرالی بین ۲۰ تا ۲۹ سپتامبر به وجود آمد. در نتیجه درخواست های ما، اظهارات دفتر حقوقی سدە و اینکه آیاکمیته پیشگیری از شکنجه جلسه ای در امرالی برگزار کرده است یا نه، نگرانی هایی داشتیم. از آنجایی که تمامی این موارد مورد بحث و گفتگو قرار گرفتەاند، حزب دموکراتیک خلق ها تصمیم گرفت کارزار پاسداری ازمشورتی عدالت را در مقابل وزارت دادگستری برگزار کند. در کمیته اجرایی مرکزی، شورای حزب و کارگروە مشورتی این موضوع مورد بحث قرار گرفت. تا پایان انزوا، حصول نتیجه و پذیرش مطالبات مشروع و دموکراتیک، تحصن و پیگیری در وزارت دادگستری ادامه خواهد داشت.