توده‌خلق در مراسم ترحیم گریلاهای ه‌پ‌گ مشارکت کردند

توده‌خلق در مراسم تشییع گریلای ه‌پ‌گ بارزان نوموش ‌(فیراز آرژین) که در منطقه ماسیرو شهید شده و پیکر او پس از ۳۸ روز به خانواده‌اش تحویل داده شد، شرکت کرد. همچنین خلق در مراسم ترحیم گریلای ه‌پ‌گ سَرجان اَرکول ‌(شورش زِوکی) برگزار شده بود نیز مشارکت کرد.

مراسم سوگورای برای شهدا

گریلای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) بارزان نوموش ‌(فیراز آرژین) همراه با رفیق خود مورخ ۴ ژوئن در منطقه ماسیرو از توابع منطقه اَلباک شهر وان در جنگ علیه ارتش ترکیه شهید شده بود. پیکر او پس از ۳۸ روز، دیروز به خانواده او تحویل داده شد و در آرامگاه محله سوپهانه شهر وان به خاک سپرده شد. پلیس اجازه نداد که مردم در مراسم خاکسپاری مشارکت کنند. تنها به افراد خانواده او اجازه حضور داده شد و پیکر به خاک سپرده شد.

در همان محله برای نوموش مراسم ترحیم برگزار شد. با پیشاهنگی نهاد MEBYA-DER، مردم به صورت دسته‌جمعی در این مراسم شرکت کرده و بی‌وقفه شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» را سردادند و سرود ‌«چرخ انقلاب» را خواندند و سپس فاتحه خوانده شد.

توده‌خلق پس از مشارکت در سوگواری نوموش، در مراسم تسلیت گریلای ه‌پ‌گ، سَرجان اَرکول ‌(شورش زِوکی) نیز حضور یافت. ارکول مورخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ در جنگ با اشغالگران به شهادت رسید. در مقابل منزل خانوادگی ارکول شعارهایی سرداده شدند. پدر ارکول، حسن ارکول به مهمانان خوش آمد گفت و از آنان پذیرایی به عمل آمد.