‌«مردم و گریلاها با هم می‌توانند مانع اشغالگری شوند‌»

حملات و اشغالگری‌های دولت فاشیست ترکیه به باشور کوردستان ادامه دارد. کارزان قادر روزنامه‌نگار و بازیگر در این باره گفت: «مردم و گریلاها مکمل یکدیگر هستند و مردم باید از گریلاهای آزادی حمایت کنند.»

حملات و اشغالگری‌های دولت فاشیست ترکیه علیه باشور کوردستان ادامه دارد و میهن‌دوستان نارضایتی و موضع خود را نشان می‌دهند و می‌گویند ترکیه خواهان ادامه رویا و سیاست عثمانی است و باشور کوردستان را در خدمت پروژه‌های خود قرار داده است. آنها همچنین می‌گویند که این اشغالگری با همکاری یکی از احزاب حاکم که حزب دمکرات کوردستان(پ‌دک) است انجام می‌شود.

در این باره کارزان قادر بازیگر و روزنامه‌نگار به خبرگزاری فرات( ANF) گفت: «آنچه دولت فاشیست ترکیه در مناطق مرزی انجام می‌دهد بار دیگر تکرار انفال علیه مردم کورد است. کاری که حزب بعث به ویژه در منطقه گرمیان انجام می‌داد، اکنون ترکیه در نقاط مرزی آن را انجام می‌دهد و مردم روستاها را مجبور به ترک محل زندگی خود می‌کند. این سیاست تکرار همان رویا و سیاست عثمانی و احیای میثاق ملی است.»

هر حکومتی که با مردمش نباشد، سرانجام شکست خواهد خورد

 کارزان قادر در خصوص سکوت احزاب و طیف‌های کوردی و دولت عراق و خیانت حزب دمکرات کوردستان تصریح کرد که هر حزب حاکمی که با مردم خود نباشد در نهایت شکست خواهد خورد و در ادامه گفت: «اکنون بسیاری از احزاب کورد و حتی دولت عراق سکوت را در برابر اشغالگری دولت فاشیست ترکیه انتخاب کرده‌اند. حتی اگر اعتراضی هم بکنند، فقط در حد یک بیانیه است که در این صورت موضع‌گیری جدی به حساب نمی‌آید. دولت ترکیه بخش بزرگی از خاک استان دهوک را اشغال کرده است. همچنین منطقه آمدیه را که تاریخ نشان داده است بخشی از کوردستان است، به عنوان بخشی از خاک ترکیه معرفی می‌کند. همه اینها با همکاری حزب حاکم که همان پ‌دک است انجام می‌شود. اما همه باید این واقعیت را بدانند، هر حزب حاکمی که همراه مردمش نباشد، در نهایت شکست خواهد خورد و خیانتش به نتیجه نخواهد رسید».

گریلاهای آزادی در برابر تخریب محیط زیست کوردستان ایستاده‌اند

کارزان قادر درباره مقاومت بی‌نظیر گریلاهای آزادی در برابر اشغالگری گفت: «در واقع کاری که نیروهای مدافع خلق انجام می‌دهند بی‌نظیر است و مردم باید بدانند که اتحاد با گریلاهای آزادی می‌تواند به اشغال پایان دهد. مردم و گریلاها برای موفقیت در برابر اشغال، همیشه مکمل یکدیگر هستند. زیرا ترکیه هرگز کوردستان را به رسمیت نمی‌شناسد و نمی‌خواهد باشور کوردستان وجود داشته باشد. بنابراین، همه باید در برابر اشغالگری بایستند. ترکیه همچنین در حال آسیب زدن به محیط زیست کوردستان در باشور کوردستان است. با سوزاندن باغ‌های انگور و درختان ما محیط زیست ما را از بین می‌برد. کسانی که در مقابل این تخریب محیط زیست ایستاده‌اند، گریلاهای آزادی هستند.»

کارزان قادر در پایان سخنان خود گفت: «مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که ابزار دست اشغالگران نشویم. حتی اگر کاری از دستمان برنمی‌آید، می‌توانیم همه کالاها و شبکه‌های تلویزیونی ترکیه را تحریم کنیم و سریال‌های تلویزیونی آنها را در خانه‌هایمان تحریم کنیم و از اشغالگری حمایت نکنیم.»