مشارکت مادران صلح در مراسم گرامیداشت گریلای ی.ر.ک هوگر دلیل

مادران صلح روژهلات کوردستان در مراسم گرامیداشت گریلای یگان‌های روژهلات کوردستان هوگر دلیل (هادی رحمانی) که همراه با دو تن از همرزمانش در نتیجه حمله‌ی هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در کوه‌های منطقه‌ی آسوس به شهادت رسیدند شرکت کرده، پیام همبستگی و مقاومت دادند.

روز 14 ژانویه 2023 یگان‌های روژهلات کوردستان با صدور بیانیه‌ای از به شهادت رسیدن 3 تن از گریلاهایشان که قبلا اسامی دو تن از آنها را منتشر کرده بود خبر داد. بنابر این بیانیه آمده بود: در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در مورخ ٢٩ اکتبر ٢٠٢٢ در کوههای منطقە آسوس، هوالانمان محمد آک بابا (دلوڤان جیلو)، بنیامین آکسو (باگر بسمل) و هادی رحمانی (هوگر دلیل) بە شهادت رسیدەاند. پیش  از این  هویت دو گریلا شهید را اعلام کردە بودیم و هم اکنون هویت هر سە شهید را اعلام می کنیم.

خانواده‌ی گریلای شهید هوگر دلیل پس از مطلع گشتن از شهادت فرزندشان، در منزل‌شان واقع در روستای سبدلو از توابع شهرستان بانه به منظور گرامیداشت یاد و خاطر فرزندشان مراسمی برگزار نمودند.

علاوه بر خویشاوندان و اهالی منطقه، امروز مادران صلح روژهلات کوردستان نیز به منظور همدلی و همبستگی با خانواده‌ی شهید در مراسم شرکت کردند.

مادران صلح در محل مراسم با سر دادن شعارهای «شهید نامرن» پیام همبستگی با شهیدان و ارتقاع مقاومت دادند.