تصویر

مشخصات ۲ شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ با بیان اینکه ۲ گریلا در زاپ به شهادت رسیدند، اعلام کرد: «آنها با عمق فلسفه آپویی و شخصیت متواضع و پخته خود قهرمانانی شدند که همه رفقای‌شان آنها را الگو قرار می‌دهند.»

بیانیه شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«در تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۴، رفقایمان جانفدا سورو و جانفدا عفرین در حمله دشمن در منطقه مقاومت سرگله وابسته به منطقه شهید دلیل در غرب زاپ به شهادت رسیدند.

مقاومت حماسی در امتداد خط ایثار در برابر حملات رو به افزایش دشمن به مناطق حفاظتی مدیا با مبارزه ایثارگرانه گریلاهای آزادی کوردستان ادامه دارد. رفقای ما جانفدا سورو و جانفدا عفرین که از جانفشانی برای آزادی مردم ما دریغ نکردند و به نام آنها ماندگار شدند، با مشارکت و تلاش خود جایگاه مهمی در مقاومت به دست آوردند. رفقای ما جانفدا سورو و جانفدا عفرین که با تمام وجود خود را وقف مردم ما کردند و برای این امر بی‌وقفه مبارزه کردند، قهرمانانی شدند که با عمق فلسفه آپویی و شخصیت متواضع و پخته خود قهرمانانی شدند که همه رفقای‌شان آنها را الگو قرار می‌دهند. این مبارزان ارزشمند آپویی که بدون لحظه‌ای توقف خود را در تاکتیک‌های گریلایی دوران جدید توسعه داده‌اند، با وارد آوردن ضربه‌ای به دولت نسل‌کش ترکیه، بزرگترین هدف خود را تضمین آزادی مردم ما تعیین کردند. رفقای ما که در این راه از هیچ فداکاری دریغ نکردند، خط مبارزه جوانان کوردستان را نیز تعیین کردند.

ما به عنوان رفقا‌یشان به خانواده‌های ارزشمند رفقایمان جانفدا سورو و جانفدا عفرین و به همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و قول می‌دهیم مبارزه‌ای را که به ما واگذار کرده‌اند با مسئولیت لایق بودن آنها تا پیروزی پیش خواهیم برد.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: جانفدا سورو

نام و نام خانوادگی: ادریس چنار

محل تولد: الح

نام مادر- پدر: امینه- حوسنو

تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ۲۰۲۴ / زاپ

****** ******

********* *********

نام سازمانی: جانفدا عفرین

نام و نام خانوادگی: محمد اکرم شیخو

محل تولد: عفرین

نام مادر - پدر: مریم - اکرم

تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ۲۰۲۴ / زاپ»

***** ******

***** *****