تصویر

مشخصات ۲ شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ با بیان اینکه دو گریلای یژا استار در ۱۶ ژوئن به شهادت رسیدند، اعلام کرد: «آنها با مواضع صریح خود در قبال اصول زن آزاد همواره شایستگی تلاش‌ها و جانفشانی‌های رهبر آپو و شهدای قهرمان‌مان را مبنا قرار دادند.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص ۲ گریلای یژا استار که در ۱۶ ژوئن در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند، بیان کرد:

«در حمله دشمن که در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ در مناطق حفاظتی مدیا صورت گرفت، رفقایمان روناهی و آرین، فرزندان ارزشمند مردم وان ما و مبارزان قهرمان یژا استار به شهادت رسیدند.

رفقای ما روناهی و آرین که کوه‌های کوردستان را تنها راه چاره و میدان مبارزه در برابر حملات و شکنجه‌ها و ظلم‌های دولت ترکیه بر مردم و زنان و جوانان کورد ما می‌دیدند، با شور و اشتیاق فراوان کوه‌های آزاد را مسکن خود کردند. هیجان و اشتیاق رفقای ما روناهی و آرین که می‌خواستند در کوه‌هایی باشند که هزاران سال از مردم کورد محافظت کرده، آنها را نگه داشته و تغذیه کرده‌اند، در مبارزه‌ای که منحصر به الهه‌ها بود پیروز شدند. آنها با تلاش قوی برای زنده نگه داشتن ارزش‌های آزادی که با شخصیت متواضع خود به آن پایبند بودند، توانستند به قهرمان‌های نمونه پ‌ک‌ک - پاژک تبدیل شوند. آنان با مواضع صریح خود در قبال اصول زن آزاد همواره شایستگی تلاش‌ها و جانفشانی‌های رهبر آپو و شهدای قهرمان‌مان را مبنا قرار دادند. رفقای ما روناهی و آرین با موضع‌شان در زندگی و راهپیمایی مصمم در مبارزه، آینده روشنی شدند که تمام زنانی که قلبشان برای آزادی می‌تپد، سوی خود را به سمت آنها خواهند چرخاند.»

ما به عنوان رفقایشان به خانواده‌های گرانقدر رفقایمان روناهی و آرین و به همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و قول می‌دهیم که قطعاً هدف رفقای خود یعنی رهبری آزاد، کوردستان آزاد را متحقق خواهیم ساخت.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: روناهی دل‌خوین

نام و نام خانوادگی: وسیله دوران

محل تولد: وان

نام مادر - پدر: دلبر- بشار

تاریخ شهادت و مکان: ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ / مناطق حفاظتی مدیا

****** ******

***** *****

********* **********

نام سازمانی: آرین تولهیلدان

نام و نام خانوادگی: دیلان اوکلو

محل تولد: وان

نام مادر - پدر: سعادت – حسن

تاریخ و محل شهادت: ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ / مناطق حفاظتی مدیا

****** *******

***** *****

********* *********