تصویر

مشخصات ۲ شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ مشخصات ۲ گریلای شهید خاکورک را اعلام کرد و گفت: «آنها همیشه در مبارزات ما زنده خواهند بود و با تجربیات مبارزاتی خود برای ما الگو خواهند بود.»

اعلام مشخصات شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در خصوص ۲ گریلای شهید، اطلاعاتی به شرح زیر ارائه داد:

«در آوریل ۲۰۲۴ رفقای ما دکتر تیژدا و فراشین در حمله دشمن اشغالگر به منطقه خاکورک به شهادت رسیدند. رفقای ما تیژدا و فراشین با مشارکت فعال خود در مبارزات ما برای آزادی به مبارزان نمونه پ‌ک‌ک-پاژک و گریلاهای یژا استار تبدیل شدند. آنها با تجربیات مبارزاتی خود همیشه در مبارزه ما زنده هستند و برای ما الگو خواهند بود.

آنها به عنوان ارجمندترین فرزندان خلق ما که با تهدید نسل کشی مواجه بود، شرایط زندگی در رفاه را که در اختیار آنها قرار داشت رد کردند و در مبارزه برای موجودیت و هستی خلق، فداکاری کردند و در این راه همه گونه فداکاری را انجام دادند. رفقای ما تیژدا و فراشین ملموس‌ترین نمونه‌هایی بودند که سطح اجتماعی بالای زنان کورد در درک فلسفه آپویی را نشان دادند. در جامعه‌ای که مردان بر آن مسلط بودند، در برابر تحمیل‌های عقب مانده و تفکر برده‌داری، آزادی را برگزیدند و به کوهستان‌های کوردستان رفتند. رفقای ما تیژدا و فراشین با روحیه و معرفت و احساس آزادی رشد کردند و مبارز آزادی شدند. آنها با این خصوصیات سرمشق همه زنان کورد شدند. رفقای ما تیژدا و فراشین با عملکرد خود ثابت کردند که تنها آلترناتیو برای زندگی آزاد در برابر ذهنیت برده‌داری، در فلسفه رهبر آپو است و این در ساده‌ترین و طبیعی‌ترین شکل خود در کوهستان‌های کوردستان اتفاق می‌افتد. در عین حال، آنها ندای امید برای همه زنان در جستجوی آزادی در سراسر جهان بودند.

ما به عنوان رفیق یاد رفقا تیژدا و فراشین را با احترام و قدردانی سپاس گرامی ‌می‌داریم و قبل از همه به خانواده‌های عزیزشان و به همه خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: تیژدا ژیان

نام و نام خانوادگی: نوربهار کاراداغلی

محل تولد: رحا

نام مادر - پدر: هدیه - محمد

محل و تاریخ شهادت: آوریل ۲۰۲۴ / خاکورک

*****

نام سازمانی: فراشین گابار

نام و نام خانوادگی: بهار آکیول

محل تولد: شرنخ

نام مادر - پدر: فاطمه - عبدالله

محل و تاریخ شهادت: آوریل ۲۰۲۴ / خاکورک.‌»