مشخصات گریلای شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات گریلایی که در کمین نیروهای دولت ایران به شهادت رسید، گفت: «رفیق ما دژوار همراه با دانش و اندوخته‌ی ایدئولوژیکی‌اش، با رفاقت قوی، اعتقاد عمیق به پیروزی و شایستگی در هنر جنگ گریلایی و نیز توانمندی خود به یک مبارز نمونه آپویی تبدیل شد.»

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) آمده است:

«رفیق ما دژوار اَلباک در ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳ در حالی که در منطقه کوتول در حال حرکت بود در کمین نیروهای ایرانی هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

فرماندهان دلیر ما، رفیق ماهیر، سربست، بوتان، نودا و جلال که در آغوش اَلباک پرورش یافته‌اند و در صفوف گریلا مشارکت داده است و هر کدام به یک اسطوره تبدیل شدند، به نمادهای برجسته مردم ما مبدل شدند. راه آزادی که توسط فرماندهان دلیر ما گشوده شد به یک سنت شریف تبدیل شد و از سوی جوانان دلیر مردم کوردستان الگو قرار گرفت. رفیق ما دژوار الباک که این سنت شریف را الگو قرار داد و از منطقه الباک به صفوف گریلاهای آزادی پیوست؛ او با زندگی، موضع گیری و جنگ خود توانست به یک مبارز اساسی آپویی تبدیل شود. رفیق ما دژوار که سیاست ظلم و کشتار و نسل‌کشی دشمن علیه مردم ما را به عنوان توجیهی برای مبارزه در نظر گرفت، هر لحظه را صرف گسترش مبارزات می‌کرد. به این معنا صاحب مبارزه و زندگی ایثارگرانه شد. رفیق ما دژوار که شانس جنگیدن در بسیاری از مناطق کشورمان کوردستان را یافت و در هر کاری که شرکت می‌کرد، فرد تسلیم‌ناپذیر خط‌مشی مقاومت آپویی بود، همراه با دانش و اندوخته‌ی ایدئولوژیکی‌اش، با رفاقت قوی، اعتقاد عمیق به پیروزی و شایستگی در هنر جنگ گریلایی و نیز توانمندی خود به یک مبارز نمونه آپویی تبدیل شد.

تسلیت خود را به همه مردم میهن‌دوست اَلباک و کوردستان بویژه خانواده ارزشمند ایشان که مبارز ارزشمند آپویی چون دژوار اَلباک را پرورش دادند و به مبارزات آزادیخواهی مردم ما تقدیم کردند، تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق دژوار الباک به شرح زیر است:

نام سازمانی: دژوار اَلباک

نام و نام خانوادگی: اَرگین دَمیر

محل تولد: وان

نام مادر – پدر: شفیقه-انور

تاریخ و محل شهادت: ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳/ کوتول (قطور)