مشخصات گریلای شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ مشخصات گریلایی که در درسیم شهید شده بود،‌ را اعلام کرد و گفت‌: ‌«ما به رهروان رویاهای رفیق رهبری آزادی، کوردستان آزاد مبدل خواهیم شد و به تمام خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.»

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌‌‌‌(ه‌پ‌گ) درباره گریلای شهید این اطلاعات را به اشتراک گذاشت‌: 

‌«رفیق ما اسمر وارشین مورخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ در منطقه درسیم براثر حملات دشمن شهید شد. 

او در بسیاری از مکان‌های مناطق حفاظتی مدیا،‌ وظایف مهمی را انجام داد. به مثابه یک مبارز فدائی آپویی خط مشی پ‌ک‌ک و پاژک در هر همه جا وظایف خود را بدون اشکال و با صحیح‌ترین شکل عملی نمود. در هر شرایطی هویت زن آزاد را نمایندگی کرد. رفیق ما همیشه در حیات خود با اشتیاق و متوازن بود‌؛ با شخصیت صادق وساده خود برای تمام رفقای خود به نمونه‌ای تبدیل شده بود. رفیق ما رهپیمایی آزادی را که با الهام از مقاومت کوبانی برگرفته بود، آغاز کرده و در کوهستان‌های آزاد در کوردستان ادامه داد. با ایستار صمیمانه خود در زندگی و با تجربه و باور خود بر اساس خط ایدئولوژی آزادی زنان به یکی از مشخص‌ترین نمونه‌های حیاتی مملو از مبارزه مبدل شد.

به مثابه رفقای او ما قول می‌دهیم که شایسته مبارزه‌ای که او برای ما برجای گذاشته باشیم و پرچم مقاومت او را به پیروزی برسانیم. ما به رهروان رویاهای رفیق رهبری آزادی، کوردستان آزاد مبدل خواهیم شد و به تمام خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم. 

مشخصات شهید اسمر وارشین به شرح زیر می‌باشد‌: 

نام‌ سازمانی : اسمر وارشین 

نام و نام خانوادگی‌: دیلان دوراک 

محل تولد‌: استانبول 

نام مادر – پدر‌: نورحیات – تانر 

مکان و تاریخ شهادت‌: ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳‌ ‌‌/ درسیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»