تصویر

مشخصات شهدای زاپ اعلام شد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات ۳ گریلای شهید گفت: «آنها با پافشاری بر خط فداکاری آپویی، با عزم و اراده تسلیم‌ناپذیر خود توانستند به مبارزان آپویی نمونه تبدیل شوند.»

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در رابطه با گریلاهای شیهد اعلام کرد:

«در حملات ارتش اشغالگر ترکیه در تاریخ‌های مختلف به منطقه شهید دلیل در غرب زاپ، رفقای ما زِرین، دلگش و سیدار به شهادت رسیدند. رفقای ما زرین، دلگش و سیدار که زندگی ایثارگرانه را هدف و آرمان خود قرار دادند، با مبارزه خود در این راه جایگاهی در تاریخ آزادی مردم ما برای خودشان باز کردند.

رفقای ما زرین، دلگش و سیدار، مبارزان و انقلابیون دلیر و فداکار رهبر آپو، بدون هیچ تردیدی جنگیدند و در مبارزه‌ای بی‌امان با دولت ترکیه که حمله‌ای را علیه آینده مشترک خلق‌های عرب، کورد و همه خلق‌های خاورمیانه آغاز کرده است، پیروز شدند. رفقای ما که به عنوان گریلاهای خبره آزادی در بسیاری از عملیات‌ها شرکت داشتند، با پافشاری بر خط فداکاری آپویی، با عزم و اراده تسلیم‌ناپذیر خود توانستند به مبارزان آپویی نمونه تبدیل شوند. در بسیاری از کارها در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ از کارهای زیربنایی گرفته تا ساخت تونل‌های جنگی، از عملیات‌های خلاقانه با تاکتیک‌های غنی گرفته تا زنده‌سازی خط فداکاری در عملیات‌های انقلابی شرکت کردند. رفقای ما زرین، دلگش و سیدار با احساس بزرگ، بدون هیچ تردید و چشمداشتی شرکت کردند و مصداق واقعی مشارکت فداکارانه آپویی شدند. آنها در هر کاری بی‌امان و بدون تردید علیه کانسپت نابودی و انحلال تحمیل شده بر مردم و جنبش ما روحیه و مشارکت پرشور خود را نشان دادند. رفقای ما که در سخت‌ترین شرایط مسئولیت رسیدن به هدف راهپیمایی آزادی را که با شعار کوردستان آزاد و خاورمیانه دموکراتیک آغاز کرده بودند بر عهده گرفتند، همه هجمه‌های دشمن را شکست دادند و با افسانه‌آفرینی در منطقه زاپ که حماسه‌های مقاومت در آن نوشته شده است، به نجیب‌ترین قهرمانان آزادی تاریخ تبدیل شدند.

این ضایعه را به مردم میهن‌دوست کورد و عرب به ویژه خانواده‌های ارزشمند رفقایمان زرین، دلگشا و سیدار تسلیت می‌گوییم. بار دیگر بر عهد خود تاکید می‌کنیم که پرچم مبارزه را که توسط رفقای ارزشمندمان به ما محول شده است را با پیروزی به اهتزاز در خواهیم آورد و اعلام می‌کنیم که شایسته یاد و خاطره شهدای خود خواهیم بود.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

«نام سازمانی: زرین آرام

نام و نام خانوادگی : دلال خَزال عاقل

محل تولد‌: شرنخ

نام مادر- پدر: زینب- ادریس

تاریخ و محل شهادت: ۳ می ۲۰۲۴/ زاپ

***** *****

***** ******

نام سازمانی: دلگش عدنان

نام و نام خانوادگی: حمزه محمد ساقر

محل تولد: دیرالزور

نام مادر - پدر: سارا - محمد

تاریخ و محل شهادت: ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ / زاپ

****** *******

نام سازمانی: سیدار سرحد

نام و نام خانوادگی: متین داغجی

محل تولد: آگری

نام مادر - پدر: آینور- احمد

تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ۲۰۲۴ /  زاپ