مزدورانی که نمی‌خواهند در جنگ شرکت کنند را تهدید می‌کنند

مزدورانی که از آنان خواسته شده بود در مناطق زاپ، آواشین و متینا در حمله اشغالگرانه مشارکت کنند، استعفا کردند و مورد تهدید قرار گرفتند. تاریخ اعزام این مزدوران ۱۷ جولای اعلام شده است.

تهدید مزدوران

حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه مناطق زاپ، آواشین و متینا از مناطق حافظتی مدیا واقع در باشور کوردستان از ماه آوریل ۲۰۲۲ تا کنون ادامه دارد، حملات وسیع جدید در همین چارچوب آغاز شدند. دولت ترکیه در منطقه ایست بازرسی ایجاد کرده و اعزام محموله‌های نظامی خود را ادامه می‌دهد،‌ از مزدوران شرنخ، جولمرگ‌، سِرت، الِیح، آمد، چولیک و مردین اطلاع داده شده که در این عملیات‌های اشغالگرانه شرکت کنند. مزدوران بسیاری به دلیل اینکه نمی‌خواهند در این عملیات‌ها شرکت کنند، استعفا کردند.

طبق اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری مزوپوتامیا ‌(MA) گفته شده است که به وسیله اطلاع و هشدار، مزدروان را تهدید کرده و آنان را فراخواندند که به پایگاه‌های نظامی بروند و حتما باید در این عملیات‌های اشغالگرانه شرکت کنند. اعلام شده است که علیرغم این تهدیدات علیه مزدوران، علیه آنان خشونت نیز اعمال شده است.

طبق اطلاعات بدست آمده‌؛ مورخ ۱۷ جولای، مزدوران در قالب گروه‌هایی ۴۵ نفره به مناطقی که قصد اشغال آنان را دارند، اعزام خواهند شد. همچنین گفته شده است که مزدورانی که قرار است در این چارچوب در عملیات‌های اشغالگرانه مشارکت کنند و فراخوانده شدند،‌ اعلام استعفا کرده و نخواسته‌اند که در عملیات‌های اشغالگرانه مشارکت کنند. اعلام شده است در مناطق کَرجوس، قالب‌جَوَس، قوبین واقع در الِح نیز تاکنون بیش از ۲۰ مزدور استعفا کردند و بسیاری از آنان در خانه بسر برده و در عملیات‌های اشغالگرانه شرکت نکردند. همچنین در مناطق دِهه، بَرواری و شیروان واقع در سِرت نیز مزدورانی را که به اجبار می‌خواستند در عملیات‌های اشغالگرانه جای دهند، در محلی که باید حاضر می‌شدند نرفته و استعفا کردند.

مزدوران اعلام کردند که آنان سلاح‌های خود را بر زمین گذاشته و دیگر مزدوران را فراخواندند که آنها هم سلا‌ح‌های خود را زمین بگذارند. مزدوران ابراز کردند که آنان تحت هیچ شرایطی نخواهند جنگید.