نامه جوانان اهل وان به رهبر خلق کورد

اعضای مجلس جوانان دَم پارتی وان در چارچوب کمپین "#1000 LetterstoImrali" نامه‌هایی به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارسال کردند.

مجلس جوانان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) در وان با ارسال نامه‌هایی به امرالی در کمپین "#1000 LetterstoImrali" شرکت کرد.

قبل از ارسال نامه‌ها، در مقابل ساختمان استانی دَم پارتی بیانیه‌ای صادر شد.

یَکبون صَفالی عضو مجلس جوانان گفت: «همانطور که مشخص است، سیاست انزوا که علیه آقای عبدالله اوجالان اعمال شده و در سراسر ترکیه گسترش یافته است، تشدید یافته و همچنان ادامه دارد.»

صفالی گفت: «مسدود شدن تمامی راه‌های ارتباطی با آقای اوجالان، نفس کشیدن را برای خلق‌های کوردستان و ترکیه در دوره کنونی دشوار می‌کند. سیاست انزوا کل جامعه به ویژه جوانان و زنان را به فاجعه می‌کشاند.»

صفالی با بیان اینکه «تنها ایده‌آل جوانان، زنان و حتی کودکان رسیدن به صلح شرافتمندانه با حل مسئله کورد و آزادی آقای اوجالان است»، ادامه داد: «کمپین #1000 LetterstoImralı که بین ۱ و ۱۵ فوریه برگزار شد و به عموم مردم اعلام گردید، توجه زیادی را در تمام کشورهای جهان به خود جلب کرد. هزاران نامه از سراسر ترکیه و کوردستان به آقای اوجالان نوشته شد. مردم ما اعلام کردند که بر آزادی آقای اوجالان پافشاری و در مبارزه مصمم هستند. ما اکنون نامه‌هایی را که از همه جا برای ما ارسال می‌شود به امرالی می‌فرستیم. بدین وسیله، فراخوان ما از همه کسانی که خواهان دموکراسی و آزادی هستند این است که انزوا را بشکنند و با هم دموکراسی را تضمین کنند.»

پس از این بیانیه، جوانان تا مقابل ساختمان مرکز پست، تلگراف و مخابرات شهر وان راهپیمایی کردند و نامه‌هایی را که نوشته بودند را پست کردند.