نهادهای شنگال حملات بر علیه ی‌ب‌ش را محکوم کردند

تمامی نهادهای شنگال حملات دولت اشغالگر ترکیه را بر علیه مبارزان ی‌ب‌ش را محکوم کردند.

سازمان‌ها و نهادهای شنگال بر علیه حملاتی که نیروهای ی‌ب‌ش را هدف قراردادند پشتیبانی خود را از مبارزین ی‌ب‌ش اعلام کردند و گفتند: «در روزی بمانند ۸ مارس به جامعه ما حمله می‌کنند. ی‌ب‌ش نیروی خوددفاعی ماست، ما در کنار نیروهای‌مان هستیم. دولت ترکیه بدون تایید عراق نمی‌تواند هواپیماهای جنگی خود را به پرواز در آسمان ما درآورد. ما عراق را نیز دربرابر این حملات مسئول می‌دانیم.»

در روز ۸ مارس در ساعات بعد از ظهر پهپادهای دولت ترکیه روستای سیکنیه نزدیک به محل استقرار نیروهای ی‌ب‌ش را بمباران کردند. گفته می‌شود یک مبارز ی‌ب‌ش به دشواری مجروح شده است. در ۲۹ فوریه نیز مرکز روستای وردیه و ظراوکه واقع در تلعذیر نیز مورد حمله هوایی قرار گرفته بود و عضو مدیریت خانواده‌های شهدای شنگال، سعدون میرزا شهید شده بود.

شورای مدیریتی شنگال با مشارکت مجلس عمومی شنگال، جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه)، جنبش جوانان ایزدخان و اتحادیه زنان جوان شنگال در برابر مجلس عمومی شنگال در ساعات غروب بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کردند. بیانیه از طرف ریاست مشترک شورای مدیریتی شنگال ریهام حسن اعلام شد.

ریهام حسن اعلام کرد که دولت ترکیه امروز یک محل استقرار مبارزان ی‌ب‌ش را هدف قرار داده و گفت: «در نتیجه حمله امروز یک مبارز ی‌ب‌ش به شدت مجروح شده است. دولت ترکیه این حملات را با همکاری و همدستی پ‌دک انجام می‌دهد. حکومت عراق در برابر این حملات سکوت می‌کند. برای همین ما عراق را نیز در برابر این حملات مسئول می‌دانیم. اگر آنها اجازه ندهند، هواپیماهای دولت ترکیه نمی‌توانند در آسمان ما به پرواز درآیند.»

ریهام حسن مشخص کرد که دولت اشغالگر ترکیه در روز ۸ مارس به جامعه ایزدی حمله کرده و چنین گفت: «بخصوص در روزی بمانند ۸ مارس به ما حمله کردند. این نشان می‌دهد که دشمن نمی‌خواهد جامعه ما حتی یک روز هم خوشحال باشد. ما در اینجا دوباره شاهد خیانت پ‌دک هستیم. هیچ چیز نمی‌تواند نیروی ما را نابود سازد. حملات بر علیه ما برای ما در حکم یک درس هستند و سبب می‌شوند خشم ما بیشتر شده و برهمین اساس شنگال خود را بیش از بیش نیرومندتر سازیم. ما هرگز از هدف خود مدیریتی خویش عقب نمی‌نشینیم.»

ریاست مشترک شورای مدیریتی شنگال ریهام حسن، نقل قول فرمانده زرتشت شنگالی که می‌گفت «ما ایزدی‌ها نمی‌ترسیم» را خاطر نشان ساخت و در ادامه بیانیه چنین گفت: «ما تا به این دستاوردها رسیدیم هزینه های بسیاری دادیم. برای همین هم از دستاوردهای خود دست بردار نخواهیم شد. رفیق زرتشت می‌گفت«ایزدی ها نمی‌ترسند» و رفیق دژوار می‌گفت«ما دارای آرمان بزرگی می‌باشیم». ما امروز از این آرمان دفاع می‌کنیم. ما با روح آن رفقا مقاومت می‌کنیم. این حملات بزدلانه نیز نمی‌توانند ما را بترسانند. برای مجروحان شفای عاجل را آرزو داریم و یاد تمامی شهدای ماه مارس را گرامی‌ می‌داریم.»

پس از ریهام حسن، از طرف شورای هماهنگی تاژه، دایه نیام بدل با خبف ما صحبت نمود و اظهار داشت، دشمن جامعه ایزدی نگذاشت ۸ مارس با خوشحالی بگذرد و چنین گفت: «امروز خلق ما ۸ مارس را جشن گرفت. اما دشمن وحشی ما نگذاشت که این روز را با خوشحالی به پایان برسانیم. جوانان ما، پیشاهنگان جامعه ایزدی همیشه مورد هدف دولت ترکیه قرار می‌گیرند. حکومت عراق نیز دربرابر این حملات مسئول است. ما پشتیبان نیروهای خود و فرزندان خود هستیم. بدلیل اینکه تنها آنان هستند که از ما محافظت می‌کنند و نه هیچکس دیگر. آنها نمی‌توانند ما را از خاکمان جدا کنند و هرگز هم نخواهند توانست. جامعه ما یک به یک به محل زندگی خود بر می‌گردند و این نیز دشمن را عصبانی می‌کند. اگر کار خیانت کاران نباشد شنگال از همه جای دیگر آرام‌تر است. دلیل در امنیت نبودن شنگال حکومت عراق و خیانت کاران هستند. ما بهبودی را برای مجروحین آرزو می‌کنیم.»

این بیانیه با سردادن شعار های «زنده باد ی‌ب‌ش» و «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.