تصویر

نجم‌الدین غلامی: دولت ترکیه دشمن همه کوردها در تمام بخش‌های کوردستان است

غلامی در مورد حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان گفت: «ترکیه دشمن شماست و می‌خواهد خلق کورد را در هر نقطه از کوردستان ریشه کن کند.»

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه با کمک و همدستی پ‌د‌ک در حال گسترش است که واکنش و اعتراض اقشار مختلف جامعه را در پی داشته است. در این زمینه، هنرمند نجم‌الدین غلامی با انتقاد از سکوت برخی از روشنفکران و هنرمندان، خواستار موضع گیری تند علیه اشغالگران شده و می‌گوید دولت ترکیه دشمن همه کوردها در اقصی نقاط کوردستان است.

هنرمندان و روشنفکران منفعل هستند

نجم‌الدین غلامی هنرمند، در گفتگو با خبرگزاری فرات در مورد حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه به خاک باشور کوردستان صحبت کرد و گفت: «دولت حزب عدالت و توسعه دشمن همه کوردها است؛ ما دیدیم که حتی به کودکان شیرخوار هم رحم نمی‌کند. مهم نیست در کجای کوردستان هستید، آنها دشمن شما هستند. او مخالف موجودیت خلق کورد است و در مقابل، مسئولان کورد متأسفانه موضع قوی نشان نمی‌دهند و روشنفکران و هنرمندان هم سکوت می‌کنند؛ این در حالی است که مقاومت و روشنگری وظیفه هر کوردی در برابر دشمنش است.»

خلق کورد با خون شهدا زنده مانده‌اند

وی همچنین درباره نقش گریلاهای آزادی کوردستان گفت: «گریلاهای آزادی کوردستان برای پاسداری و صیانت از خلق خود و سرزمین کوردستان از همه خوشی‌های زندگی دست کشیده‌اند. کوردستان با خون شهدا زنده مانده است. ما باید همیشه این را به خاطر داشته باشیم و بنابراین ما هم باید در شهرها در مقابل دشمنان مبارزه کنیم.»

نجم‌الدین غلامی هنرمند، به این هم اشاره کرد که او هنر را به عنوان یکی از راه‌های مقابله با دشمن و حمایت از مبارزان به کار برده و گفت: «من چندین آهنگ را برای گریلاهای آزادی، پیشمرگ‌ها و خاک کوردستان سروده‌ام.»