به نماد فداکاری مبدل شد: روژگَر گابار

گریلا روژگَر گابار خود را در میانه جستجوی آزادی یافت. او در پرتو رهبر آپو، مبارز خلق شد و جان خود را در این راه فدا کرد. او تا رسیدن به شهادت در خط شهدا گام نهاد. او نشان داد که چقدر به سرزمین کوردستان وفادار است.

شهید روژگَر گابار

وقتی انسان چشمانش را به روی زندگی می‌گشاید و از یک سو عظمت کوه گابار و از سوی دیگر بلندی و زیبایی جودی را می‌بیند، چاره‌ای جز تحسین ندارد. کسی که در میان خلق وطن‌دوست بوتان رشد می‌کند، باید هم همیشه به خاطر شجاعت و قهرمانی در یادها بماند.

مروان شاهنالی اهل بوتان در خانواده‌ای در منطقه هَزَخ در شرنَخ به دنیا آمد. مانند هر خانواده بوتانی، خانواده مروان شاهنالی نیز دارای فرهنگ کهن بوتان بودند. آنها فرزندان خود از جمله مروان را با این فرهنگ تربیت کردند. مروان به واسطه این امر جوانی شجاع و دلیر شد. وقتی بزرگ شد فرهنگ سلطه‌ای را دید که به کوردها به چشم برده می‌نگریست و آنها را هیچ می‌دانست. بویژه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به عفرین باعث خشم شدید در قلب مروان شد. او دید که اشغالگران چگونه همه کوردها را هدف قرار می‌دهند؛ دید دولت اشغالگر ترکیه چگونه تصمیم گرفته است که به هر کجا که کوردی هست حمله کند. او با احساسات میهن‌دوستانه در سال ۲۰۱۸ به روژاوا رفت و به نیروهای دفاعی پیوست. زمانی که به حیطه انقلاب روژاوا قدم گذاشت، نام روژگَر گابار را برای خود برگزید.

رفیق روژگَر در روژاوا در عملیات‌های زیادی شرکت داشت. کشتار مردم عفرین و کوچ اجباری خشم رفیق روژگَر را نسبت به دشمن بیشتر کرد. به همین دلیل هر روز بیشتر تلاش می‌کرد تا به یک مبارز قوی تبدیل شود. او خود را بر اساس فلسفه و ایدئولوژی رهبری آپو تربیت کرد. او با حساسیت و وسواس با هر مسئولیتی برخورد می‌کرد و به سرعت یاد می‌گرفت. پس از حملات اشغالگرانه دولت غاصب ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا، این بار روژگَر گابار به کوه‌های کوردستان رفت و به صف گریلاها پیوست. او پس از پیوستن به صفوف گریلاها با شور و شوق و روحیه فراوان برای تامین آزادی خلق کورد و کوردستان تلاش کرد. او از طریق آموزش، زندگی در کوهستان را در مدت کوتاهی آموخت و در تاکتیک‌های گریلایی مدرن، متخصص شد.

همه مسئولیت‌ها را به عهده گرفت

گریلا روژگَر حضور در کنار همرزمانش در مواضع مقاومت را هدف اصلی خود قرار داد و در مقابل حملات دشمن به منطقه متینا در تیم‌های سیار گریلا شرکت کرد و به همراه بسیاری از همرزمانش وارد منطقه متینا شد. رفیق روژگَر با صداقت و سادگی و صمیمیت با رفقایش برخورد می‌کرد و به همین دلیل مورد محبت آنها قرار گرفت. بیشتر از همه به فداکاری معروف بود. برای اینکه بتواند به ندای قلبش پاسخ دهد، بدون کوچکترین تردیدی در تمام وظایف و مسئولیت‌ها شرکت می‌کرد. او همواره از عملیات اشغالگری دشمن در منطقه متینا خشمگین بود و در عملیات‌ها برای وارد آوردن ضربات سنگین به دشمن شرکت می‌کرد.

گریلا روژگَر می‌گفت: «خستگی نمی‌شناسیم، وقت فداکاری است؛ برای پاسخگویی به شهدا نباید درنگ کنیم» و با ممارست خود نشان داد که تنها با فداکاری زیاد می‌توان حملات دشمن را پاسخ داد. او در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ در منطقه مقاومت تپه حکاری در تپه شهید پلنگ، گروهی از سربازان دشمن را دید و با روحیه فدایی آپویی به دشمن ضربه زد. در نبردی که ۱۲ نفر از سربازان دشمن کشته و ۸ نفر زخمی شدند، رفیق روژگَر میدان را برای دولت اشغالگر ترکیه تبدیل به جهنم کرد. او تا آخرین نفس جنگید و به شهادت رسید. رفیق روژگَر با شجاعت و فداکاری خود در جنگ به کاروان جاویدان پیوست.