نمایندگی ه‌دپ در هولیر: تا بحال ۷ عضو ما به قتل رسیده است اما حکومت باشور بی‌تفاوت است

نمایندگی ه‌دپ اربیل اعلام کرد که تاکنون ۷ عضو آنان در سلیمانیه از طرف دولت اشغالگر بە قتل رسیدە‌اند اما حکومت باشور تاکنون ساکت و بی‌تفاوت برخورد می‌کند.

نمایندگی ه‌دپ اربیل درباره‌ی به قتل رسیدن عبدلقادر صبری توپراک بیانیه‌‌ای صادر کرد. عضو ه‌دپ آیدین احمد در این بیانیه سخنانی را ارائه کرد و اعلام کرد که عملکرد تروری اردوغان و دولت ترکیه در باشور کوردستان برعلیه آزادی‌خواهان ادامه دارد در برابر این مسئولان و حکومت باشور بی‌تفاوتی و سکوت را انتخاب کرده‌اند.

آیدین بدین صورت ادامه داد: «شهروندان باکور کوردستان بدلیل فشار و ظلم حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ به سمت باشور کوردستان آمده‌اند. صبری توپراک نیز یکی از آنان بود. ۱۲ سال بود که خود همسر و فرزندانش در سلیمانیه می‌زیستند اما دیروز از طرف دولت ترکیه به قتل رسید. به قتل رسیدن میهن‌دوستان کورد از طرف دولت ترکیه ادامه دارد. در شهر سلیمانیه تاکنون ۷ عضو ما به قتل رسیده‌اند همچنین در شهرهای هولیر و دهوک خلق باکور کوردستان ترور می‌شوند به همین دلیل لازم است حکومت باشور و جناحین ذی‌ربط برای توقف این حملات تلاش‌های جدی به خرج دهند. اردوغان و دولت ترکیه نه تنها بر علیه کوردهای باکور کوردستان تهدید است، بلکه تهدیدی علیه تمام خلق کوردستان است. بدین علت در زمانیکه صبری توپراک را به قتل می‌رسانید به روژاوای کوردستان و شنگال نیز حمله برد. این نیز اثبات می‌کند دولت ترکیه بر ضد تمامی خلق کورد است.»

آیدین در ادامه‌ی سخنان خود تمامی آزادی‌خواهان باشور کوردستان را فراخواند که اجازه ندهند خاک باشور کوردستان تبدیل به محل اعمال تروریستی دولت ترکیه شود و اینگونه به سخنان خود پایان داد: «دولت ترکیه نمی‌تواند اراده و آزادی خلق کورد را شکست دهد، به همین دلیل برعلیه مبارزین و کنش‌های‌شان حملات تروریستی انجام می‌دهد.»