ن‌پ‌گ: با پیش‌روی در مسیر مقاومتگران ۱۴ جولای به پیروزی خواهیم رسید!

ن‌پ‌گ: «بار دیگر بر عهد خود برای رسیدن به پیروزی با پیش‌روی در مسیر مقاومتگران روزه مرگ ۱۴ جولای که روحیه ایثار و شکست‌ناپذیری را به مبارزه نزدیک به نیم قرن ما که تحت رهبری رهبر آپو توسعه یافته و در هر روزش تاریخی را گنجانده القا کرده است، تاکید می‌کنیم.»

بیانیه ۱۴ جولای

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق (ن‌پ‌گ) به مناسبت سالگرد مقاومت ۱۴ جولای بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

بیانیه فرماندهی ستاد ن‌پ‌گ به شرح زیر است:

«در چهل و دومین سالگرد مقاومت روزه مرگ ۱۴ جولای، همه شهدای خود را با احترام، عشق و قدردانی در شخص پیشگامان جاویدان خود، رفقا کمال پیر، محمد خیری دورموش، عاکیف یلماز و علی چیچک گرامی می‌داریم که وحشیانه‌ترین شکنجه‌های استعمارگران را با مقاومت ناکام گذاشته و راه را برای پیروزی هموار کردند. ما بار دیگر بر عهد خود برای رسیدن به پیروزی با پیش‌روی در مسیر مقاومتگران روزه مرگ ۱۴ جولای که روحیه ایثار و شکست‌ناپذیری را به مبارزه نزدیک به نیم قرن ما که تحت رهبری رهبر آپو توسعه یافته و در هر روزش تاریخی را گنجانده القا کرده است، تاکید می‌کنیم.

دولت استعمارگر و نسل‌کش ترکیه که می‌خواست خط مقاومت ایجاد شده توسط پ‌ک‌ک در کوردستان که سعی دارد آینده‌ای آزاد برای مردم ما که در چنگال نسل‌کشی جان می‌کشید، بسازد را نابود کند، بزرگترین جنایت علیه بشریت را در زندان آمد مرتکب شد. پیشکسوتان ما که با وجود ظلم و شکنجه شدید، به تسلیم‌شدن و خیانت اجازه ندادند، با ذوب کردن ذره به ذره بدن‌شان از شرافت‌مان، امید مردم ما به آینده آزاد و حزب ما پ‌ک‌ک، با جان خود دفاع کردند و روز افتخار ملی را به وجود آوردند. پرچم مبارزات شهدای ما که با مقاومت خود مسیر تاریخ را دگرگون کردند، به رهبری رفیق فرمانده بزرگ عگید (معصوم کورکماز) از سوی گریلا‌های آزادی کوردستان تحویل گرفته شد و با توسعه ابتکار تاریخی ۱۵ اوت به آن درود فرستاده شد و به جشن رستاخیز مردم ما تبدیل شد. روح مقاومت ۱۴ جولای که پرچم ایثار و فداکاری ما را بر فراز برافراشت، توسط نیروهای فداکار گریلایی مجهز به ایدئولوژی آپویی به هر وجب از کوردستان گسترش یافت و اساس جنگ تاریخی انقلابی مردمی علیه استعمارگران را تشکیل داد.

دولت استعمارگر و نسل‌کش ترکیه که امروز نیز مانند دیروز از تمام شیوه‌های جنگی کثیف خود استفاده می‌کند، می‌خواهد با از بین بردن گریلاهای آزادی کوردستان که نیروی خوددفاعی است، واقعیت کورد و کوردستان آزاد ایجاد شده توسط رهبر آپو را از بین ببرد. بر این اساس، دولت ترکیه با بسیج تمام امکاناتی که در اختیار دارد می‌خواهد با تشدید حملات خود به نتیجه برسد. نیروهای ما که فداکارانه در برابر تمامی حملات مقاومت می‌کنند، جان خود را برای دفاع از هر وجب از کوردستان فدا می‌کنند و با جنگ تن به تن با اشغاگران نشان می‌دهند که رفیق رفقا کمال، خیری، عاکیف و علی چیچک-ها هستند. گریلاهای آزادی کوردستان که پرچم کسانی که زندگی را آنقدر دوست دارند که حاضرند برای آن بمیرند و مقاومت در برابر خیانت را به اهتزاز در می‌آورند، رفقای ما که فداکارانه در برابر حملات اشغالگران در مناطق باکور کوردستان، زاپ، شهید دلیل در غرب زاپ، آواشین، متینا، هفتانین و خاکورک مقاومت می‌کنند، به طرز چشمگیری به دوست و دشمن نشان می‌دهند که روح مقاومت پ‌ک‌ک هرگز شکست نخواهد خورد. اشغالگران که نتوانسته‌اند بر دیوار مقاومت ساخته شده توسط گریلا با سبک جنگی تیم متخصص، غنای تاکتیکی، عملکرد برتر جنگی و تسلط بر تکنیک غلبه کنند، با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه و با امید به دست آوردن نتیجه از خیانت و همکاری، بار دیگر جنایت جنگی علیه فدائیان کوردستان را مرتکب شده است. با وجود تمام این حملات غیرانسانی و نفرت‌انگیز، گریلاهای آزادی کوردستان بی‌‌آنکه از روح مقاومت ۱۴ جولای گامی به عقب بردارد، بطور فدائیانه از کشور ما کوردستان و آرمان آزادی مردم ما دفاع می‌کنند.

ما به عنوان گریلاهای آزادی کوردستان، نیروی پیشرو جنگ خلق انقلابی اعلام می‌کنیم که مصمم هستیم به مناسبت چهل و دومین سالگرد مقاومت روزه مرگ بزرگ ۱۴ جولای مبارزه خود را بدون تردید در امتداد خط‌مشی فداکاری ادامه دهیم. با اصرار بر خط‌مشی مقاومت ۱۴ جولای که به طور مداوم مردم ما را پیروز کرده است، با اعتقاد به این که راهپیمایی "رهبری آزاد، کوردستان آزاد" خود را با پیروزی تاج‌گذاری خواهیم کرد، به مردم میهن‌دوست و تمام رفقای‌مان که در هر زمینه مبارزه مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستیم و آرزوی موفقیت می‌کنیم.»