نوروز کانی رَش: تا آزادی رهبر خلق کورد، مبارزه خواهیم کرد

در کانی رَش صدها نفر با پوشیدن لباس محلی در مراسم نوروز شرکت کردند، صالحه آیدنیز نماینده‌ی پارلمان گفت: «تا آزادی آقای اوجالان، مبارزه خواهیم کرد.»

امسال میلیون‌ها کوردستانی با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جشن نوروز را برگزار می‌کنند.

در منطقه‌ی کانی رَش چولیک پس از ۱۲ سال برای اولین بار مراسم جشن نوروز برگزار می‌شود، صدها شهروند از روستاها و محله‌ها‌ به میدان برگزاری جشن نوروز رفتند.

پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای مبارزات آزادی‌خواهانه، آتش نوروز با شور و اشتیاق و سردادن شعار «زنده باد رهبر آپو» برافروخته شد.

عمر فاروق هولاکو نماینده‌ی پارلمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) از حوزه‌ی انتخابیه‌ی چولیک پیام رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که برای نوروز سال ۲۰۱۳ ارائه کرده بود را قرائت نمود.

سپس صالحه آیدنیز نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از حوزه‌ی انتخابیه‌ی مردین اعلام کرد، آن‌هایی که می‌گویند اراده‌ی خلق کورد را شکسته‌ایم به میادین نگاه کنند، آتش نوروز را فروزان‌تر خواهیم کرد و در ادامه گفت: «تا زمانی که خلق کورد آزاد نشده باشد، خلق ترک نیز آزاد نخواهد شد، بنابراین ما در راستای آزادی همگان، به خاطر دمکراتیزه شدن ترکیه به مبارزه می‌پردازیم.»

صالحه آیدنیز در ادامه گفت: «تنها مخاطب حل مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک، آقای اوجالان است. آقای اوجالان برای صلح و دمکراسی مبارزه می‌کند و امروز بر وی انزوا تحمیل شده است.»

صالحه اعلام کرد که انزوای امرالی در تمامی کشور منتشر شده است و تا شکستن این انزوا به مبارزه خواهند پرداخت، می‌خواهند از طریق این انزوا، جنگ را شدیدتر کنند و کورد را بدون جایگاه کنند، در ادامه گفت: «ما می‌گوییم، تا این انزوا را نشکنیم و عبدالله اوجالان را آزاد نکرده باشیم، به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

سپس مراسم با آواز و پایکوبی ادامه یافت.