نوروز نسبین: درهای امرالی را باز کنید

در مراسم جشن نوروز نسبین، بردان اوزترک ریاست مشترک ک‌ج‌د از حکومت خواست: «درهای امرالی را باز کنند، با آقای عبدالله اوجالان مذاکره نمایند.»

در منطقه‌ی نسبین مردین با شعار «بپاخیز، زمان آزادی و پیروزی است» در میدان نوروز در مقابل پارک جگرخون، نوروز جشن گرفته شد.

هزاران نفر از صبح با در دست داشتن پرچم‌های سبز و سرخ و زرد و سردادن شعار «زنده باد نوروز» و «زنده باد رهبر آپو» به میدان نوروز آمدند.

با وجود ایجاد مانع از سوی پلیس، جمعیت خود را به میدان رسانده و به پایکوبی پرداختند.

هزاران نفر شعار «زنده باد رهبر آپو» و «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «ژن‌، ژیان، آزادی» سردادند و همزمان عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست داشتند.

بردان اوزترک ریاست مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (ک‌ج‌د) و مادران صلح آتش نوروز را روشن کردند.

احمد ترک نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری مردین، گفت: «از طریق انزوا و ستم نمی‌توانند مسئله‌ی کورد را حل نمایند، تا خلق کورد به آزادی و دمکراسی دست نیابد، خلق ترک نیز آزاد نخواهد شد، بیایید باهم مسئله‌ی کورد را حل نماییم، مسئله‌ی کورد از طریق مسالمت‌آمیز قابل حل است.»

بردان اوزترک ریاست مشترک ک‌ج‌د گفت: «میدان نوروز به فاشیست‌ها پیامی می‌دهد، وزیر کشور و وزیر خارجی و وزیر اقتصاد به واشنگتن نروند، درهای امرالی را باز کنند، با آقای اوجالان مذاکره نمایند، تا تمامی مشکلات حل شود.»

اوزترک گفت: «زمان آزادی و پیروزی است» و همچنین با گفتن «یا پیروزی، یا پیروزی» به سخنرانی خود پایان داد.

مراسم جشن با پایکوبی به پایان رسید.