نوروز قندیل با رقص و پایکوبی پایان یافت

نوروز قندیل که با حضور هزاران نفر از چهار بخش کوردستان برگزار شد، با اجرای موسیقی و پایکوبی به پایان رسید.

نوروز ۲۰۲۴ در قندیل

جشن نوروز که با شعار «آزادی برای رهبر اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» بعد از ظهر در بنار قندیل آغاز شده بود، با سرود خوانی و پایکوبی به پایان رسید.

هزاران نفر از چهار بخش کوردستان در جشن نوروز قندیل شرکت کردند. در این مراسم پیام تصویری رئیس مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک، جمیل بایک پخش شد و پیام‌های ک‌ژک، کمیته آماده سازی نوروز قندیل، جنبش آزادی جامعه کوردستان، کمیته آزادی رهبر اوجالان خوانده شد. همچنین پدر شهید عملیات انقلابی شهید هلمت دِرَلوک، زردشت تاکور به روی صحنه آمد و پیام نوروزی خود را ارائه کرد.

هنرمندان فوزی کیلینچ، هوزان ولات، هوزان شمدین، اعضای تَو-چاند اروپا، هنرمندان میدیا حسین، فرمیسک حافظ، جاسم ساز، و همچنین گروه موسیقی وارگه مخمور، گروه نیسار، گروه کوهستان شنگال، گروه رقص روژ برنامه‌ی خود را اجرا کردند و شرکت کنندگان در نوروز بنار قندیل  رابا آهنگ و هنر خود به وجد آوردند.

سپس سورپرایز جشن بنار قندیل، گروه آواز چیا که صدای کوهستان و گریلاهای آزادی‌بخش است به روی صحنه آمدند و با شش سرود انقلابی خود به شرکت کنندگان در نوروز شادی دادند و مردم با سردادن شعار، هلهله و کف زدن از آنها استقبال گرمی کردند.

در ادامه این جشن به نمایندگی از جامعه دمکراتیک اسلامی ماموستا ملا نادر، همزمان با تبریک جشن نوروز به شرکت کنندگان در این جشن با زبان روزه به بیان حرمت نوروز پرداخت و گفت; «نوروز عید ملی خلق کورد است و هیچ مشکلی با اسلام ندارد.»

همچنین هنرمند کورد جاسم ساز آهنگ «گریلا اندیشه و باور است» را برای شرکت کنندگان در جشن نوروز اجرا کرد.

 پس از آن ژینا سقزی هنرمند زن از روژهلات کوردستان با خواندن چند آهنگ شور و شادی را به میدان نوروز آورد و شرکت کنندگان با ترانه‌های او به پایکوبی آزادی پرداختند.

در پایان جشن نوروز بنار قندیل گروه موسیقی نیسار و راوین هورامی به اجرای برنامه پرداختند و جشن نوروز بنار قندیل با نوای رقص آزادی به پایان رسید.