نیروهای آسایش ایزدخان درباره حمله به خودرویی در شنگال بیانیه دادند

نیروهای آسایش ‌(امنیت) ایزدخان اعلام کردند که حمله هوایی امروز علیه یک خودروی روزنامه‌نگاران ایزدی در شنگال، توسط دولت اشغالگر ترکیه انجام شده است.

حملات قتل‌عام‌گرایانه دولت ترکیه

روزنامه‌نگاران شنگالی برای اینکه درباره ۱۰مین سالگرد فرمان ۳ آگوست ۲۰۱۴ ‌(ایزدیان به نسل‌کشی‌هایی که علیه آنان صورت گرفته فرمان می‌گویند) یک مصاحبه انجام بدهند به شهرک تل‌قصاب شنگال رفتند، در زمان بازگشت، خودروی آنان در مرکز شنگال بمباران شد.

نیروهای آسایش ایزدخان که در محل این واقعه، تحقیقات انجام دادند، اعلام نمودند که این حمله از سوی دولت اشغالگر ترکیه انجام شده است. نیروهای آسایش بیان داشتند که در این حمله خبرنگار چرا تی‌وی، مَدیا حسن کمال، خبرنگار چرا اف‌ام، مراد میرزا ابراهیم، راننده خودرو، خلف خِدِر به همراه سه نفر دیگر که در این محل حضور داشتند به نام‌های زیاد الیاس قاسم، مجید جمال رَشو و زیلان زیاد الیاس‌‌‌‌، مجروح شدند.

اعلام شده است که یکی از مجروحان به نام مراد میرزا ابرهیم، مدت زمان مدیدی است که در کارهای مطبوعاتی و رسانه آزاد حضور دارد. سرنوشت برادر او که در فرمان ۳ آگوست ۲۰۱۴ از سوی تبهکاران داعش ربوده شد هنوز هم نامعلوم است و یک خواهر او بعدها از دست داعش نجات یافت.