نیروهای مدافع خلق: ٢ ارتشی ترکیه از پای درآمدند

ه.پ.گ اعلام کرد در عملیات تیم‌های سیار گریلا در زاپ، ٢ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیده‌اند

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلاهای آزادی علیه رژیم متجاوز ترکیه را منتشر کرد.

برپایه اطلاعیه ه.پ.گ روز ١٢ سپتامبر/ ٢١ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ در عملیات تیم‌های سیار گریلا در ارتفاعات تپه شهید عادل، ٢ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند.

همچنین در همین روز در چارچوب کارزار جنگ خابور شهید ساواش مرعش نیروهای گریلا در تپه آمیدی یک دوربین مداربسته که بمب‌ در آن جاسازی شده بود را منهدم کرده‌اند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ١٢ سپتامبر تونل‌های جنگ تپه جودی، ۶ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١٢ سپتامبر مناطق مقاومت شهید عادل و سیدا ٢۵ بار و اطراف روستاهای چمشریتک، شکفتیان و چمربوتک در گاره ٧ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. حمله به روستاهای گاره به آتش‌سوزی در منطقه انجامیدو تاکنون حریق در این مناطق ادامه دارد. جت‌های جنگنده ارتش ترک عمدا گله روستای یکمال در متینا را بمباران کردند که در نتیجه آن ده‌ها رأس گوسفند تلف شدند. پایگاهای دشمن روز ١٢ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه اف‌ام، چمچو و سیدا را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید: ١٢ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود مواضع و تونل‌های جنگ منطقه کارکر و شکفتا بریندارا را با بیل‌های مکانیکی تخریب کند.