نیروهای مدافع خلق: ٣ اشغالگر در آواشین کشته شدند

در عملیات گریلاهای ه.پ.گ/یژا ستار در آواشین ٣ نظامی ترکیه به هلاکت رسیدند. دوربین مدار بسته و دوربین تلسکوپی اشغالگران نیز منهدم گردید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا و حملات اشغالگران را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس

ساعت ٩:٣٠ روز ٢٠ ژوئن/ ٣٠ خرداد در زمانی که اشغالگران در منطقه کیلیس گردهم جمع شده بودند هدف عملیات نیروهایمان قرار گرفتند. در این منطقه ٣ اشغالگر به سزای اعمالشان رسیدند و یک اشغالگر نیز زخمی شد. همچنین دوربین مدار بسته و دوربین تلسکوپ آنان منهدم گردید.

ساعت ١۶:٣٠ روز ٢٠ ژوئن ٣ خودرو راهسازی و یک خودرو دیگر در دامنه‌های چارچلا در آواشین هدف قرار گرفتند. بیل‌های مکانتیکی و خودرو مذکور در حال احداث جاده نظامی برای اشغالگران بودند. ضربه سنگینی بر یکی از بیل‌های مکانیکی وارد شده و کار احداث جاده متوقف شد.

پرواز هلی‌کوپترهای دشمن در آسمان آواشین و متینا

در روزهای ١٩ و ٢٠ ژوئن تونل‌های جنگ واقع در منطقه ورخله عرصه آواشین هدف حملات راکتی و گلوله‌باران هلی‌کوپترهای تهاجمی قرار گرفتند.

از ساعت ٢١:٣٠ الی ٢۴ روز ٢٠ ژوئن هلیکوپترهای دشمن بر فراز خط قاشورا در متینا به پرواز درآمدند.

از ساعت ٢١ تا ٢٣ روز ٢٠ ژوئن اشغالگران با هلیکوپتر اقدام به جایگزین کردن نظامیان خود در مناطق مروانوس و بانستا در آواشین کردند.

از ساعت ٣ الی ٣:٣٠ روز ٢١ ژوئن هواپیماهای جنگنده دشمن ۴ بار منطقه گری سور در آواشین را بمباران کردند.

در این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."