نیروهای مدافع خلق: ۵ گریلای ما در حملات شیمیایی ارتش ترکیه به شهادت رسیدند

ه.پ.گ هویت ۵ گریلا را که در حملات شیمیایی ارتش سفاک ترکیه در ۴ جولای/ ١٣ تیرماه سال جاری در عرصه متینا به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای با اعلام هویت ۵ گریلای شهید در حملات شیمیایی ارتش ترک به عرصه متینا می‌افزاید:"ارتش ترک با بمب‌ها و سلاح‌های ممنوعه در سطح بین‌المللی، گریلاهای آزادیبخش کوردستان را هدف حمله قرار می‌دهد."

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"مقاومت تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان در مقابل دولت اشغالگر ترکیه روز به روز گسترش یافته و به خلقمان امید بیشتری می‌بخشد. مبارزه آزادی ما از خاکورک تا آواشین، از زاپ تا متینا و از آنجا تا شمال کوردستان گسترش یافته، ارزشههای تازه‌ای می‌افریند و این ارزش‌ها را به حافظه مشترک انسانیت تقدیم می‌کند. رژیم اشغالگر ترک که سردسته تمامی پلشتی‌ها را بر عهده گرفته و شرمسار درگاه بشریت است، امروز هم در مقابل برخودان (مقاومت و ایستادگی) گریلاهایی که همچو منبع الهام زندگی آزاد انسانی در کوهستان‌های کوردستان می‌رزمند از دستیابی به نتیجه ناکام شده است. رژیم اشغالگر ترک با بمب و سلاح‌های شیمیایی ممنوعه در سطح بین‌المللی، به گریلاهای آزادیبخش کوردستان حمله می‌کند.

در منطقه مقاومت تپه حکاری در متینا مقاومت افسانه‌ای در مقابل رژیم متجاوز ترکیه نشان داده شد و ضربات سهمگینی بر اشغالگران تحمیل گردید. در تونل‌های جنگ و با تیم‌های سیار عملیات‌های گوناگونی علیه دشمن صورت گرفتند و سلاح‌ها و تجهیزات فراوانی از روی اجساد نظامیان کشته شده دشمن به غنیمت گرفته شدند، یک بالگرد هم ساقط شد.

هوالانمان (رفقایمان) چکدار، ماردین، رُزا، روژهات و سرحد همچو معماران این برخودان با فداکاری و عزم نستوه خویش هم در حین جنگ و هم در زندگی روزمره خود این روحیه ایستادگی را خلق نمودند. این هوالان قهرمان تمامی حملات دشمن را به شیوه‌ای کارامد خنثی کردند و ضربات سنگینی بر دشمن وارد نمودند.

رژیم جنایتکار ترک یکبار دیگر به شیوه‌ای ناجوانمردانه به جنایت جنگی دست زده و روزهای متمادی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و این هوالان را به شهادت رسانده است، اما با این همه نتوانست مقاومت حماسی فداییان آپویی را شکست دهد.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده‌های گرامی هوالانمان چکدار، ماردین، رُزا، روژهات و سرحد -که تا آخرین نفس خویش نماینده خط برخودان پ.ک.ک بودند- و به آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم.

شناسنامه رفقای شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: احسان توروس

   کد سازمانی: چکدار اورمار

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: عایشه - حمید

  تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ٢٠٢٢ / متینا

   نام و نام خانوادگی: بیبون کارا

   کد سازمانی: ماردین پنابَر

   محل و سال تولد: مخمور

   نام مادر – نام پدر: مدینه - جمیل

  تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ٢٠٢٢ / متینا

   نام و نام خانوادگی: پاکیزه گوندوز

   کد سازمانی: رُزا هَدار

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: بصرا - جلال

  تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ٢٠٢٢ / متینا

   نام و نام خانوادگی: یونس سومر

   کد سازمانی: روژهلات دلبرین

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: زبیده - رمضان

  تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ٢٠٢٢ / متینا

   نام و نام خانوادگی: طاهر مصطفی جمعه

   کد سازمانی: سرحد آگری

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: ذلیخا – مصطفی

  تاریخ و محل شهادت: ۴ جولای ٢٠٢٢ / متینا

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی ۵ گریلای شهید متینا تجلیل به عمل آورده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.

چکدار اورَمار

 

ماردین پنابَر

 

رُزا هَدار

 

روژهات دلبرین

 

سرحد آگری