نیروهای مدافع خلق: ارتش ترک از ٣ منطقه زاپ عقب‌نشینی کرد

ارتش اشغالگر ترک پس از آنکه ضربات مهلکی را از سوی گریلاهای جنبش آزادی کوردستان متحمل شد به ناچار از مناطق تپه مونزور، تپه شهید سرخوبون و جیلوی کوچک در زاپ عقب‌ کشید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از عقب‌نشینی ارتش ترک از منطقه در عرصه زاپ خبر داده است.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"همچنانکه اطلاع دارید ارتش اشغالگر ترک از ٢٣ آوریل حملات گسترده‌ای را با هدف اشغالگری به مناطق حفاظتی میدیا آغاز کرده بود. در خلال ٨ ماه گذشته اشغالگران بارها هدف نیروهای ما قرار گرفته و پی در پی ضربات مهلکی را از نیروهای ما متحمل شدند. بویژه در مرحله اخیر نیروهای ما در ایالت زاپ طی روزهای ٨ -٩ دسامبر در تپه شهید مونزور عملیاتی انقلاب را به انجام رساندند و دشمن را در این منطقه ریشه‌کن کردند. روز ٩ دسامبر در منطقه جیلوی کوچک در زاپ علیه اشغالگران عملیات نیرومندانه‌ای را به انجام رساندند. در این عملیات که به شیوه‌ی هماهنگ به انجام رسید مواضع دشمن با تاکتیک نوین در هم کوبیده شدند و هیچ تلفاتی به نیروهای ما وارد نشد. ارتش ترک متحمل ضربات مهلکی شد و برای لاپوشانی هزیمت خود به جنگ ویژه و دروغگویی متوسل شد.

ارتش اشغالگر ترک در پایان از مناطق تپه شهید مونزور، تپه شهید سرخوبون و جیلوی کوچک عرصه زاپ نتوانست باقی بماند و مجبور به عقب‌نشینی شد. ارتش ترکیه پس از آنکه هدف عملیات نیرومند گریلایی قرار گرفت و درک نمود که همچون مناطق ورخله و تابورا عربان ضربات سنگین‌تری را دریافت می‌کند مجبوراً دست به عقب‌نشینی بزند.

 ارتش اشغالگر ترک که در نبرد زمینی توان مقابله با نیروهای گریلا را از کف داده است، تنها راهکار را تداوم حملات هوایی به مناطق حفاظتی میدیا می‌داند و درصدد است تا اینچنین به نتیجه دست یابد. اما این بمباران نیز به تمامی با شکست مواجه شد و نیروهای ما هیچ آسیبی ندیدند. اخباری که مدعی تلفات نیروهای ما در بمباران‌ها هستند کذب محض می‌باشند.

حملات هوایی

جزئیات بیشتر حملات هوایی به این شرح است؛

از ساعت ١۴ الی ١۵ روز ٢٧ دسامبر (١۶ دی) مناطق تپه اورته و تپه حکاری در متینا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

از ساعت ١۶:٢٠ تا ١٨ روز ٢٨ دسامبر اراضی روستای سله در عرصه قندیل از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

ساعت ١٧:١٠ روز ٢٩ دسامبر اطراف رودخانه لولان در عرصه خاکورک از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

از ساعت ١١ تا ١٧ روز ٢٩ دسامبر مناطق شکفتا برینداران و کوروژارو در عرصه زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

عصر روز ٣٠ دسامبر هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز منطقه مروانوس عرصه آواشین به پرواز درآمدند."