نیروهای مدافع خلق: ارتش ترکیه بی‌وقفه از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند

ه.پ.گ اعلام کرد دولت اشغالگر روزانه در حمله به کوردستان از بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی بهره می‌گیرد و در ادامه افزود:"مناطق مقاومت ٣٢ بار با بمب‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی بمباران شدند."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم حملات ارتش متجاوز ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا خبر داده است.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز نیروهای گریلا در ٧ عملیات ٢ ارتشی ترکیه را به هلاکت رسانده و ١ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

روز ١٨ سپتامبر/ ٢٧ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ یک ارتشی ترکیه در منطقه شهید عادل در چمچو از سوی تک‌تیراندازان ه.پ.گ کشته شده است. در همین روز ٣ عملیات انفجاری در منطقه مقاومت سیدا به انجام رسیدند. روز ١٩ سپتامبر در عملیات تیم‌های سیار گریلا در تپه شهید عادل یک اشغالگر ترک از پای درآمد و در همین روز عملیاتی انفجاری علیه اشغالگران در منطقه سیدا به انجام رسیده است.

روز ١٨ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در منطقه مقاومت تپه آمیدی یک پهپاد اشغالگران از سوی تیم‌های سیار گریلا ساقط شده است.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده رژیم متجاوز ترک از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ١٨ سپتامبر سنگرهای مقاومت تپه جودی و تپه اف‌ام، سنگرهای جنگ شهید عادل در چمچو و سنگرهای جنگ شهید آگر در سیدا ١۴ بار هدف بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی قرار گرفتند. ١٨ سپتامبر سنگرهای جنگ منطقه شکفتا بریندارا، سنگرهای جنگ شهید لَوَند در ساجا ۴ بار و سنگرهای جنگ شهید فلات در سیدا ١۴ بار با بمب‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند. اشغالگران از ساعت ١٧ تا ١٩ با آتش‌زدن مواد پلاستیکی دود سمی آنرا بسوی سنگرهای جنگ روانه کردند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١٨ سپتامبر مناطق ساجا، چمچو، تپه جودی، تپه اف‌ام و تپه آمیدی ٣۴ بار از سوی بالگردهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند. ١٨ سپتامبر مناطق اشغالگران تلاش نمودند سنگرهای جنگ منطقه شکفتا بریندارا را با بیل‌های مکانیکی تخریب کنند. همچنین پایگاهای دشمن در این روز ده‌ها بار منطقه سیدا را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.