نیروهای مدافع خلق بیلان یک‌ماهه جنگ علیه رژیم متجاوز ترک را منتشر کرد؛ ۴٢٧ اشغالگر کشته شدند

ه.پ.گ بیلان یک ماه جنگ با ارتش ترک را منتشر کرد. برپایه اطلاعیه ه.پ.گ ۴٢٧ نظامی ترک از پای درآمده‌اند، یک بالگرد سکورسکی سرنگون شده، یک قلاده تانک و مقادیر فراوانی مهمات نظامی منهدم گردیده است. ٢۵ گریلا در حملات اشغالگران به شهادت رسید‌ه‌اند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای بیلان جنگ یک ماهه کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است: "از هجوم گسترده اشغالگرانه ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا یک ماه می‌گذرد. ‌گریلاهای آزادی کوردستان از همان ابتدا هر وجب از خاکی که مورد تهاجم قرار گرفته را با روحیه فدائی آپوئی به میدان مقاومت بدل کردند و پاسخ لازم را با ضرباتی سخت به اشغالگران می‌دهند. مشی پیروزی و روح فدائی شورش بیت‌الشباب و همرزمان او که سال ۲۰۲۱ در برابر اشغالگری در گاره مقاومت کردند و حماسه قهرمانی رقم زدند، در مقاومت‌های مام‌رشو و زندورا ادامه پیدا کرد. رفقایمان که موضع فدائیانه را در عالی‌ترین سطح نمایندگی کردند، در گری‌ سور و ورخله، برگ تازه‌ای در تاریخ مقاومت خلقمان گشودند و همه حساب‌های اشغالگران را برهم زدند. تیم‌های متحرک گریلای ما که ابتکار عمل در منطقه را در دستان خود نگه داشتند، با نفوذ و حملات ناگهانی به مواضع دشمن، تلەهای انفجای و شلیک تک‌تیراندازان و تاکتیک‌های ترکیبی متنوع عملیات موفقیت‌آمیزی انجام داده اند. نیروهای دفاع هوایی شهید دلال آمد که فناوری دشمن را پوچ کرده‌اند نیز در این کارزار نقش‌آفرینی کردند. همچنین نیروهای یژاستار از همان لحظه که هجوم اشغالگری آغاز شد عملیات موثری انجام داده‌اند. زنان مبارز کورد باورمند به فلسفه رهبر آپو در این جنگ آزادی، گویای هویت ما به پررنگ‌ترین شکل ممکن بوده‌اند. جنگاوری، دلاوری و پرچمداری زنان آزاد کورد در قامت فرماندهان یژاستار شارستان، مزگین و ویان‌ها به نماد و الگوی مقاومت عصر جدید بدل شد."

طبق اطلاعیه ه.پ.گ در یکماه اخیر ترکیه ۸۱۳ بار نواحی جنگی را با هواپیماهای خود بمباران کرد. وقتی به نتیجه نرسید، ۱۱۳ حمله شیمیایی به این نواحی انجام داد و مرتکب جنایت جنگی شد. ترکیه بارها از نواحی تحت کنترل حزب دمکرات کوردستان دست به حملات زد و از نیروهای مستقر در پایگاههای نظامی خود در جنوب کوردستان برای اعزام به جنگ استفاده کرد. پ.د.ک برای جلوگیری شکست نیروهای فاشیست دشمن تلاش کرد اما موفق نشد جلوی زمین خوردن دشمن در زاپ را بگیرد.

ه.پ.گ پیروزی‌های به دست آمده را مرهون فداکاری و رشادت گریلاهایی دانسته که نقشی تاریخی ایفا کردند و به کاروان شهیدان جاویدان پیوستند. در طول یک ماه گذشته ۲۵ گریلای آزادی کوردستان شهید شدند.

ه.پ.گ جزئیات بیشتری در اطلاعیه خود ذکر کرده و از ۳۴۳ عملیات گریلایی در طول یک ماه گذشته خبر می‌دهد که تلفات ۴۲۷ نفری نیروهای اشغالگر را به دنبال داشته است. همچنین ۸۸ نظامی ارتش ترکیه زخمی شده‌اند.

در فهرست تجهیزات منهدم شدەی دشمن نیز، مقادیری زیادی تسلیحات از جمله یک دستگاه تانک و یک فروند هلی‌کوپتر اسکورسکی به چشم می‌خورند.