نیروهای مدافع خلق: پ.د.ک ٧ گریلایمان را به شهادت رساند

ه.پ.گ در بیانیه‌ای با اعلام اینکه ٧ گریلای آن هدف حمله نظامیان پ.د.ک قرار گرفته‌اند می‌افزاید:"در وضعیتی که خلقمان و نیروهایمان هدف حملات رژیم ترک قرار گرفته است، پ.د.ک نیز در حملات استعمارگرانه و فاشیستی مشارکت می‌نماید."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد سرنوشت ٧ گریلای خود بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است:

"گروهی ٧ نفره از گریلاهایمان در منطقه خلیفان در هنگام عبور از رودخانه زاپ به کمین نظامیان پ.د.ک افتاده‌ و مورد حمله قرار گرفته‌اند. اطلاعاتی مبنی بر شهادت این گریلاها دریافت کرده‌ایم.

نظامیان پ.د.ک به شیوه‌ای ناجوانمردانه نیروهای ما را به کمین انداخته‌اند و هیچ کاری شنیع‌تر از این وجود دارند که اینچنین نیروهای ما را به شهادت برسانند. این اقدام هیچ ارتباطی با کوردبودن ندارد. این حمله زیان فراوانی را به مبارزه آزادیخواهی ملت کوردستان وارد می‌کند. محرز است که گردانندگان پ.د.ک با استقرار نیروهای خود در نزدیکی نیروهای ما خواستار انجام حمله از سوی نیروهای ما بودند. در این برهه حساس، ما به منافع ملی خلقمان می‌اندیشیم و وقتی که ما آنان را هدف حمله قرار نداده‌ایم، این بار آنان به شکلی خائنانه نیروهای ما را به کمین انداخته و درصدد اعلام جنگ یک طرفه برآمده‌اند.

آحاد ملت کوردستان لازم است از بارزانی و گردانندگان پ.د.ک بپرسند؛ اگر میان کوردها جنگ روی دهد و خون جوانان کورد ریخته شود چه چیزی به شما می‌رسد؟ شما چرا بر تحمیل جنگ میان کوردها پافشاری می‌کنید؟ آیا این به این معنی نیست که چنین جنگی در سده ٢١ آینده خلقمان را به مخاطره می‌اندازد؟ باید خلقمان و دوستانمان در این رابطه از پ.د.ک پرسش نمایند.

رژیم ترک در امرالی رهبرمان را و در زندان‌ها رفقایمان را مورد شکنجه قرار می‌دهد. همزمان در تمامی مناطق حملات فاشیستی و استعمارگرانه را علیه خلقمان و نیروهایمان در پیش گرفته است. زمانیکه پ.د.ک به شریک این حملات مبدل شده است ما این موضوع را به عدالت، وجدان و دستور خلقمان و افکار عمومی می‌سپاریم."