نیروهای مدافع خلق: یک فروند سکورسکی سرنگون شد، به ٢ سکورسکی دیگر صدمه وارد گردید

در ٢٠ عملیات گریلاهای آزادی کوردستان ۴ ارتشی ترک از پای درآمدند. یک فروند بالگرد سکورسکی ساقط شد و به ٢ سکورسکی دیگر ضربه وارد شد. ٢ سیستم رادار منهدم شدند و به یک بیل مکانیکی صدمه وارد شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از از سرنگون شدن یک بالگرد سکورسکی ارتش ترک در زاپ خبر داده و می‌افزاید که به ٢ سکورسکی دیگر هم ضربه وارد شده است.

ه.پ.گ با اشاره به نبرد بی‌وقفه تیم‌های سیار گریلا علیه ارتش متجاوز ترکیه در زاپ، آواشین و متینا از حملات گسترده اشغالگران به چمچو و سیدا در زاپ سخن به میان آورده است. ه.پ.گ می‌افزاید: "روز ٢ سپتامبر ارتش متجاوز ترک برای نجات از بن‌بست و اضمحلال خود مناطق سیدا، چمچو و شهید فداکار در زاپ را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. شامگاه ٢ سپتامبر این مناطق ٢٨ بار توسط هواپیماهای جنگنده، ۶۵ بار توسط بالگردهای‌ تهاجمی و ده‌ها بار توسط توپخانه‌های مرزی دشمن بمباران شده‌اند. ارتش اشغالگر ترک ٣٢ بار به هلی‌برن نظامیان به منطقه مقاومت شهید فداکار دست زده که با پاسخ دندان‌شکن نیروهای سیار ما مواجه شده است. نیروهای ما ٩ بار بالگردهای تهاجمی و سکورسکی دشمن را هدف قرار داده‌اند، یک بالگرد سکورسکی که درصدد پیاده نمودن نظامیان در این منطقه بوده است از سوی نیروهایمان هدف قرار گرفته و پس از اصابت گلوله به آن در فاصله ١٠٠ متری منفجر شده و تمامی سرنشینان آن به هلاکت رسیدند. تیم‌های سیار ما همزمان به ٢ بالگرد دیگر سکورسکی ضربه وارد کردند. پس از استقرار اشغالگران در منطقه نیروهای ما با سلاح سنگین آنان را هدف قرار دادند. ٣ سپتامبر زمانیکه اشغالگران درصدد پیشروی بسوی سنگرهای جنگ تپه شهید فداکار بودند، نیروهای ما با سلاح سنگین آنها را هدف قرار دادند. نیروهای ما در مناطق مقاومت ورخله، سیدا، چمچو و شهید فداکار به شیوه‌ای فدایی به حملات دشمن پاسخ دادند و در گرامیداشت فرماندهان همیشه جاوید ما دوغان ژیرکی، کارکر اوزگور و روژدا کوتول که در این منطقه به شهادت رسیدند عملیات‌های ثمربخشی را به انجام رساندند.

روز ٢ سپتامبر تیم‌های سیار یژاستار در منطقه ورخله یک دستگاه بیل مکانیکی ارتش ترک را که درصدد احداث جاده بودند هدف قرار دادند. فعالیت راهسازی در این منطقه متوقف شده است.

٢ سپتامبر تک‌تیراندازان یژاستار در ٢ عملیات ٢ اشغالگر را در مناطق مقاومت کارکر و تپه حکاری به سزای اعمالشان رساندند.

٢ سپتامبر سیستم دوربین‌های مداربسته اشغالگران در اطراف مناطق مقاومت تپه‌ اف‌ام و تپه جودی از سوی تیم‌های سیار ما هدف حمله قرار گرفتند.

٢ سپتامبر در عملیات تک‌تیراندازان در منطقه مقاومت تپه جودی ٢ اشغالگر کشته شدند.

ه.پ.گ در ادامه با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق حفاظتی میدیا می‌افزاید: ٢ سپتامبر سنگرهای جنگ مناطق تپه جودی و ساجا ۶ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ٢ سپتامبر مناطق سیدا، چمچو، شهید عادل و شهید فداکار ٣٢ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. بالگردهای تهاجمی در همین روز ٧٩ بار مناطق تپه شهید فداکار، تپه اف‌ام و تپه جودی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق تپه حکاری، تپه اف‌ام، سیدا، چمچو و شهید عادل را هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار داده‌اند.

ه.پ.گ می‌افزاید نیروهای پ.د.ک هم به جاده‌سازی برای ارتش ترک در تپه آمیدی و تپه حکاری ادامه داده‌اند.