پ‌.د‌.ک جاسوسی کرد، ترکیه بمباران

منابع بومی از شهادت و جراحت پنج گریلا در خلیفان خبر دادند

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از شهادت دو گریلا و جراحت سه گریلای آزادیخواه دیگر در یک حمله هوایی ترکیه است که شامگاه دیروز با جاسوسی حزب دمکرات اقلیم کوردستان انجام شد. در صورت صحت این خبر تعداد گریلاهایی که در اثر خیانت سران بارزانی طی یکسال گذسته در منطقه خلیفان شهید شده‌اند به یازده نفر می‌رسد.

روژنیوز اعلام کرد شامگاه دیروز دوشنبه، گروهی از گریلاها که گمان می‌رود پنج نفر بود درصدد عبور از منطقه خلیفان بودند که هدف حمله پهبادی ترکیه قرار گرفتند. این خبرگزاری به نقل از منابع خود نوشته است این حمله هوایی با همکاری استخباراتی حزب دمکرات اقلیم کوردستان انجام شد و در اثر آن دو گریلا شهید و سه تن زخمی شدند.

برخی رسانەها وقوع این حمله را بدون اشاره به نقش پ.‌د.‌ک تأئید کرده و برخی گفته‌اند گریلاهای زخمی به اسارت این حزب حاکم اقلیم جنوب کوردستان درآمده‌اند.

ه.پ.گ تاکنون این واقعه را بطور رسمی تأئید نکرده است اما ائتلاف احزاب روژاوا معروف به "تو- دم" در یک بیانیه خیانت پارت دمکرات در خلیفان را محکوم کرد.

پ.‌د‌.ک و سران بارزانی ید طولایی در خیانت به جنبش‌های آزادیخواه سایر بخش‌های کوردستان دارند و این کرنش و نوکری آنان برای دشمنان، برای قاطبه خلق کورد که آرمان آزادی را دنبال می‌کند مایەی ننگ بوده است.

در طول یکسال گذشته این برای سومین بار است که گریلاهای حزب کارگران کوردستان هدف حمله مشابه قرار می‌گیرند. ماه ژوئیه پارسال سه گریلا به اسامی سرور سرحد، وارگش چاورش و دژوار برخودان در کمین خائنانه نیروهای پ‌.د‌.ک در خلیفان شهید شدند.

کمین‌گذاری دوم مربوط به آگوست پارسال است. گروهی از گریلاها که می‌خواستند از قندیل عازم منطقه بهدینان شوند در حومه رود زاپ کوچک هدف شلیک نیروهای پارت دمکرات قرار گرفتند و شش تن از آنان شهید شدند. روایت این حمله وحشیانه را یکی گریلاها که از مهلکه نجات یافته بود پس از بازگشت به میان همرزمانش بازگو کرد.

پارت دمکرات تاکنون حتی پیکر گریلاهای جانباخته را علیرغم پیگیری‌های مستمر به خانواده‌های آنان تحویل نداده است.