ھ.پ.گ: ارتش ترکیه در 24ساعت اخیر 12 بار بمب شیمیایی بکار بردە است

مرکزاطلاع رسانی و انتشارات نیروهای مدافع خلق اعلام کرد دولت اشغالگر ترک طی یک روز 12 بار با سلاح شیمیایی مراکز استقرار نیروی گریلا را بمباران کردە است.

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات نیروهای مدافع خلق با انتشار بیانیەای خاطرنشان ساخت دولت اشغالگر ترک بکارگیری سلاح شیمیایی را ادامه دادە و تنها در روز 20 ماه دسامبر حداقل  12 بار سلاح شیمیایی و 4 بار از سلاح ممنوعە استفادە کردە است. 

در اعلامیەی ھ.پ.گ آمده است: گریلاهای آزادی کردستان به همەی جهان نشان دادەاند که دربرابر جریان اشغالگری دولت ترکیه، آنها پشتیبان هویت و موجودیت و دستاوردهای خلق هستند. دولت فاشیست ترکیه که نام کرد و کردستان را برنمی تابد، برای موفقیت در سیاست نسل کشی خود، تمام روش های جنگ پلید را به کار گرفته است و با حمایت فنی نامحدود ناتو، با خشونت از بمب های ممنوعه و سلاح های شیمیایی علیه مناطق مقاومت چریکی استفاده می کند، نمی تواند با اراده و فداکاری مقاومت نیروهای ما را بشکند. در مقابل همه حملات، نیروهای ما با برخورد قهرمانانه‌ی آپویی با اقداماتی قوی به مهاجمان ضربه می زنند.

در عملیات های نیروهای ما؛ 4 مهاجم مجازات شدند.

ارتش اشغالگر ترکیه 4 بار با بمب ممنوعه، 12 بار با سلاح شیمیایی، 3 بار با هواپیمای جنگی و ده ها بار با توپ و سلاح سنگین مواضع مقاومت چریکی را بمباران کرده است.

اطلاعات مربوط به فعالیت ها و حملات به شرح زیر است:

- به تاریخ 29 دسامبر در ساعت 09:20 و 16:25 در حوالی منطقه چمچو مربوط به ناحیه ی شیلادزی شهرستان آمیدی، تیم های سیار ما دو بار با سلاح های سنگین به مهاجمان حمله کردند. 4 مهاجم در این فعالیت ها مجازات شدند.

2. حملات ارتش اشغالگر ترکیه با بمب های ممنوعه و سلاح های شیمیایی.

- در 20 دسامبر، مواضع مقاومت چریک ها در نزدیکی منطقه چمچو ناحیه شیلادزی شهرستان آمیدی 10 بار با سلاح های شیمیایی بمباران شد. مهاجمان همزمان با آتش زدن لاستیک خودروها و مواد پلاستیکی، دود سمی را به مواضع مقاومت فرستادند.

- نیروهای مقاومت چریکی در نزدیکی روستای سیدا ازتوابع ناحیه شیلادزی شهرستان آمیدی 4 بار با بمب های ممنوعه و 2 بار با سلاح های شیمیایی بمباران شدند.

3. حملات ارتش اشغالگر ترکیه;

- در 29 آذرماه، دشت کفیه ی گاره، مناطق شهید شریف خاکورک و ناحیه مقاومت گیره چکدار 3 بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

- در20 دسامبر، مواضع مقاومت گریلاها در نزدیکی روستای سیدا، مربوط به ناحیه شیلادزی شهرستان آمیدی و منطقه چمچو، ده ها بار با توپ و سلاح های سنگین بمباران شد.