پافشاری پ.د.ک بر جنگ کوردکشی: ایجاد ایست بازرسی در محل کمین‌‌گذاری برای گریلاهای کوردستان

پ.د.ک در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ مابین روستاهای کانی و دیرش برای ۳ گریلای پ.ک.ک کمین کرده بود و این سه گریلا را هدف قرار داده بودند و به همین دلیل تنشها بالا گرفته بود، پ.د.ک هم اکنون در همان مکان نقطه ایست و بازرسی تاسیس کرده است.

نظامیان پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ در مسیر روستاهای کانی و دیرش در بخش آمیدی برای یک اتومبیل نیروهای گریلا کمین گذاری کرده و زمانی که نیروهای گریلا قصد بازگشت به مناطق خود را داشتند نیروهای پ.د.ک با سلاح سنگین آنها را هدف قرار داده بودند و در نتیجه هر سه گریلا به شدت مجروح شدند.

پ.د.ک برای آنکه حمله خود را پنهان کند، ادعا کرد که در محل این رخداد آنها مرکز ایست و بازرسی داشته‌اند، اما پس از آنکه تصاویر و ویدیوهای آن محل در رسانه‌ها منتشر شد، مشخص شد که گفته‌های آنها حقیقت ندارد و در آن منطقه هیچ مرکز ایست و بازرسی وجود ندارد و نیروهای پ.د.ک مخصوصا به آنجا آمده‌اند تا به نیروهای گریلا حمله کنند.

نیروهای پ.د.ک در چهارچوب این تحرکات در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ در مسیر میان روستاهای کانی و دیرش در بخش آمیدی استان دهوک دست به ایجاد یک مرکز جدید ایست و بازرسی کرده‌اند.

درسیم باور از فرماندهان قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ روز ٢۵ دسامبر در گفتگو با کانال تلویزیونی مدیا خبر اظهار کرده بود که این منطقه ده‌ها سال است محل رفت و آمد گریلا می‌باشد.

تاسیس مرکز جدید ایست و بازرسی در این منطقه، به عنوان گام تازه‌ای از طرف پ.د.ک در راستای آغاز جنگ کوردکشی قلمداد می‌شود.