پارت دمکرات کوردستان پیام مادران آشتی را رد می‌کند

پارت دمکرات کوردستان پیام مادران آشتی را که در جوار دروازه مرزی فیشخابور تحصن کرده‌اند رد کرده و اجازه نداد که خبرنگاران اعتراض آنان را پوشش بدهند.

سی و یک نفر از مادران آشتی در روژآوای کوردستان به دروازه مرزی فیشخابور آمده و خواهان تحویل گرفتن جنازه فرزندان خود، شهیدان «تولهلدان رامان» و «سردم جودی» هستند. این گریلاهای شهید در مطنقه خلیفان در کمین نظامیان پارت دمکرات کوردستان افتاده و به شهادت رسیده‌اند.

نیروهای پارت دمکرات کوردستان همزان با حضور مادران شهدا در دروازه مرزی به خبرنگاران حمله کرده و اجازه نداده‌اند تلاش مادران آشتی را برای ورود به فیشخابور پوشش بدهند.

از طرف دیگر نیروهای پارت دمکرات کوردستان اجازه ندادند که مادران آشتی پیام خود را به حکومت اقلیم جنوب کوردستان انتقال بدهند. در پیام مادران آشتی آمده است که مادران خواهان تحویل جنازه فرزندان خود، شهیدان تولهلدان رامان و سردم جودی هستند که توسط نظامیان وابسته به پارت کوردستان به شهادت رسیده‌اند.

همچنین به دلیل تحصن مادران آشتی در جوار دروازه مرزی سیمالکا، نیروهای پارت دمکرات کوردستان، مادران آشتی را در روی پل بین باشور و روژآوا کوردستان محاصره کرده و مانع از ورود آنان به فیشخابور شدند.

مادران آشتی در اقدام اعتراضی خود اعلام کردند که آنها اعتراض خود را در مقابل دروازه مرزی فیشخابور، بر روی پل بین روژاوا و باشور تا زمان تحویل جنازه فرزندان خود ادامه می‌دهند.