پاژک: با پیشاهنگی زنان کورد، انتقام این ترور گرفته خواهد شد

شورای هماهنگی پاژک با گرامیداشت یاد و خاطرە شهدای کشتار پاریس، اوین گویی، میر پرور و عبدالرحمن کیزیل گفت: خلق کورد و دوستان خلقمان به پیشاهنگی زنان کورد با اراده دستیابی بە آزادی به پا خواسته اند و انتقام این جنایت را خواهند گرفت.

شورای هماهنگی پاژک با گرامیداشت یاد و خاطرە شهدای کشتار پاریس، اوین گویی، میر پرور و عبدالرحمن کیزیل گفت: خلق کورد و دوستان خلقمان به پیشاهنگی زنان کورد با اراده دستیابی بە آزادی به پا خواسته اند و انتقام این جنایت را خواهند گرفت.

حزب آزادی زنان کردستان (PAJK)درباره دومین کشتار در پاریس اعلامیه ای صادر کرد. پاژک در این بیانیە اعلام کرد که حکومت فاشیست AKP-MHP که این کشتار را سازماندهی کردە است در آتش خشم خلق کورد غرقە خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیە آمدە است از رهبر گرانقدر نهضت آزادی زنان کردستان هوال اوین گویی که مبارزات آزادی زنان را در هر نقطه از کردستان رهبری کرد، ازانسان میهن دوست، هنرمند کورد "میر پرور" و وطن پرست شریف و گرانقدر عبدالرحمن کیزیل با احترام یاد می کنیم. به خانواده های عزیزشان و مردم کوردستان تسلیت گفتە  و آروزی بهبودی برای مجروحان این جنایت را داریم. دولت فاشیست AKP-MHP که این کشتار را سازماندهی کرده  است در نهایت در آتش خشم خلق کورد غرق خواهد شد. فرانسه این بار نمی تواند دومین کشتار پاریس را قربانی منافع سیاسی خود کند. دولت فرانسه باید هم عوامل کشتار 9 ژانویه 2013 و هم این کشتار را معرفی کند. از روز اول کشتار، مردم کورد، دوستان ما و جنبش ما که به این حمله اعتراض می کنند، خواهان عدالت هستند. ما خشونت پلیس فرانسه و فشار سیاسی دولت آلمان علیه نهادها و افراد کورد را محکوم می کنیم.

با هدف قرار گرفتن هوال رفقی اوین گویی، جنبش آزادی زنان کوردستان، و شخصیت زن انقلابی کورد هدف قرار گرفته است. رفیق اوین با سی سال حضور انقلابی در تمامی عرصه های مبارزاتی کردستان مبارزات ارزنده ای انجام داد و رهبری مبارزه را بر عهده داشت. هوال اوین گویی که ماهیت زنان شجاع بوتان را با هویت انقلابی، علیه نسل کشی، آسیمیلاسیون(همسان سازی) و سیاست تخریب و انکار عجین کرده بود. او مشعل آزادی خلق کورد است. همه کردستانی ها همچون دیروز و امروز در رکاب شهدا ایستاده اند.

در اروپا؛ جنبش زنان اروپا، جنبش زنان کردستان و مردم ما که نقش و توانایی مهمی برای مبارزه و انجام نقش رهبری دارند، در این راستا همواره با پیشبرد مبارزه در شخصیت انقلابی اوین گویی، خواستار حسابرسی از فاشیسم هستند و بدین وسیله یاد همه شهدا را زنده می دارند. ما با احترام به رفتار شرافتمندانه مردم کورد، زنان آزادیخواه، جوانان میهن پرست کردستان، دوستان و هواداران دموکراسی درود می فرستیم. ما هرگز هنرمند کورد میر پرور و میهن پرست عبدالرحمن کیزیل را فراموش نمی کنیم.

خلق کورد و افکار عمومی دمکراتیک این کشتار را دومین کشتار پاریس تلقی کردە و علیه آن اعتراض کردند و  بدون هیچ گونه تردیدی دولت ترکیه را مسئول این کشتار دانستند. دشمنی دولت ترکیه با کوردها حد و مرزی نمی شناسد و باید در این رابطە حکومت AKP را کە دست بە ترور سیاسی در اروپا می زند مسئول دانست.

جنگ، کشتار، توطئه و ترور از ویژگی های اساسی دولت ترکیه بودە و از هر فرصت و زمینه ای که لازم ببیند برای نشان دادن چهره واقعی خود استفادە می کند. دولت فاشیست ترکیه علیرغم اینکه طی دو قرن و بویژه پنجاه سال اخیر جنگ داخلی مداوم در کوردستان به راه انداخته و از طریق سازمان میت، اقدام به سازماندهی قتل های سیاسی کرده است، سیاست اتحادیه اروپا و کشورهای غربی از این رویکرد  به عنوان "مسئله تروریستی امنیتی" یاد می کند، اما این سیاست خشونت آمیز علیه کوردها از سوی آنها مشروع تلقی می شود. این حمایت از سیاست نابودی - انکار و نسل کشی، شراکت در جرم جنایات دولت فاشیست ترکیه است. سیاست ترور رژیم فاشیست انکارگرا، جنایتکار و جنگ افروز ترک علیه کوردها با مسامحه ای بین المللی همراه بوده است. این سیاست اتحادیه اروپا، ناتو و انگلیس علیه کوردها است که زمینه این کشتار را فراهم می کند.ازجمله با ادامه ی  سیاست توطئه آمیز علیه رهبر آپو که نماینده آرمان آزادی خلق کورد است  و قراردادن پ.ک.ک  در لیست ترور کاملا عیان می شود.

در جریان این ترور، پیش  از همه انگلیس، آلمان، آمریکا کشتار پاریس را محکوم کردند، ما اظهارات کشورهای غربی را معنادار می دانیم، با این وجود آنها باید از سیاست ضد کوردی خود علیه کوردها دست بردارند، از آنها می خواهیم که با وجدان، متحد و دموکراتیک عمل کنند. راه حل مسئله کورد با به رسمیت شناختن آن و جایگاه رهبر آپو به عنوان رهبر این خلق، با مبارزات سازمان یافته و هویتی که دارد، دیده می شود. سیاست درستی که در خدمت صلح، دموکراسی، آزادی، برادری، ثبات و امنیت باشد، به سیاست انزوای امرالی و سیاست جنگ علیه کوردها پایان می دهد و راه را برای راه حل سیاسی دموکراتیک هموار می کند. به دلیل جنایات جنگی دولت ترکیه، کشتار پاریس یک حادثه مجزا یا یک حمله نژادپرستانه کلاسیک نیست. این حمله به زنان و مردم کورد که برای آزادی می جنگند جنایت جنگی است که به دستور رهبر فاشیست اردوغان انجام شده است. این حمله همچنین حمله ای به دموکراسی اروپایی، قوانین فرانسه، دولت فرانسه، اراده، وحدت و اتحاد مردم فرانسه است.

حملات نظامی، سیاسی و اقتصادی حاکمان و ستمگران در شمال، روژآوا، جنوب و روژهلات کردستان نمی تواند زنان و مردم کورد را مرعوب کند. در برابر دشمنان و خائنان، رهبر آپو، مردم کورد را زنده کرد. ساراها، اوین گوییان، بریوان زیلان، دلال نورحق،  و ژینا امینی ها تولد یک انسان آزاده، یک زن آزاده  را رقم زدند. وضعیت اجتماعی و سیاسی جدیدی در جریان است. هیچ حمله، تهدید و فشاری نمی تواند این را تغییر دهد. درود بر سارا، فیدان، لیلا شایلمز و اوین گوییان. درود بر گریلاهای کردستان که در کوه های کردستان می جنگند. درود بر زنان، جوانان و مردم کردستان که همچنان در برابر ظلم، ستم و وحشیگری مقاومت می کنند. درود بر رزمندگان مقاومت زندانها که برای عزت می جنگند و صدای مقاومت جامعه کردستان را انعکاس می دهند که با عزم و اراده خود سیاست تسلیم دشمن را به شکست می کشانند. سرنوشت تمام نقاط کردستان یکی شده است. با روحیه وحدت ملی، امروز میلیون ها نفر در چهار گوشه ی اروپا ایستاده اند. این قرن بدون حضور زنان و کوردها اتفاق نخواهد افتاد. ما آزاد هستیم، بودیم و خواهیم بود. مردم کورد درصدد تسخیر دولت فاشیست، قاتل و قاتل ترکیه هستند. ما عهد کرده ایم که دشمنی دولت ترکیه و خائنانش را برای همیشه در تاریخ دفن کنیم.

خلق کورد و دوستان مردم ما به رهبری زنان کورد با اراده آزادی قیام کرده اند و انتقام این کشتار را خواهند گرفت. جنبش زنان ما، مردم ما قوی هستند، تا آخر به خود ایمان داشته باشند و مبارزه و تشکل خود را بیش از پیش افزایش دهند، پیروز خواهند شد. خلق کورد از کشورهای اروپایی انتظار دموکراسی، برابری و حقوق برابر دارند. مردم کورد از کشورهای اروپایی می خواهند که قوانین خود را در مورد کوردها و مشکلات کوردها اجرا کنند، بدون اینکه به منافع سیاسی خود را لحاظ کنند. مردم و زنان کورد در هر کجا که باشند از حق دفاع طبیعی خود استفاده خواهند کرد، خود را سازماندهی خواهند کرد، مبارزه برای آزادی را گسترش خواهند داد و پیوسته ادامه خواهند داد، در این راه از خود محافظت خواهند کرد و آزاد خواهند شد.

با گرامیداشت یاد و خاطرە شهیدان اوین گویی، میر پرور و عبدالرحمن کیزیل،  بار دیگر از همه شهدای انقلاب خود یاد می کنیم. با قدرتی که از شهدایمان می گیریم تا پیروزی مسیر مبارزه را ادامه خواهیم داد.