پ‌ک‌ک: امروز روز دفاع و آزادی کوردستان است!

کمیته اجرایی پ‌ک‌ک: «امروز روز مبارزه، روز مقاومت و پیروزی در خط مقاومت فدایی ۱۴ جولای در برابر حملات آک‌پ-م‌ه‌پ-پ‌دک-داعش است. روز توقف اشغال و خیانت فاشیستی نسل‌کشی، و روز دفاع و آزادی کوردستان است.»

بیانیه ۱۴ جولای

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) گفت: «ما چهل و دومین سالگرد مقاومت روزه مرگ بزرگ تاریخی ۱۴ جولای را تجربه می‌کنیم که سرنوشت مردم کورد را تغییر داد. با ورود به چهل و سومین سال مقاومت، به این تصمیم بزرگ مقاومت و مبارزه تاریخی ۴۲ ساله برای عزت و آزادی که بر این اساس شکل گرفت، درود می‌فرستیم. ما یاد رفقا محمد خیری دورموش، کمال پیر، آکیف یلماز و علی چیچک، خالقان این تصمیم و مقاومت بزرگ را با احترام، عشق و قدردانی گرامی می‌داریم. روز افتخار ملی را به همه رفقای خود به ویژه رهبر آپو، مردم میهن‌دوست و دوستان دمکرات خود تبریک می‌گوییم. ما اعلام می‌کنیم که در چهل و سومین سال مقاومت، کارزار جهانی آزادی خود را که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو است، با روحیه فداکاری مقاومت و پیروزی ۱۴ جولای انجام خواهیم داد و قطعاً پیروز خواهیم شد.»

پ‌ک‌ک در بیانیه‌اش می‌گوید: «همان‌طور که مشخص است، دقیقاً ۴۲ سال از مقاومت بزرگ روزه مرگ می‌گذرد که توسط زندانیان انقلابی در زندان آمد در ۱۴ جولای ۱۹۸۲ علیه رژیم فاشیستی-نظامی ۱۲ سپتامبر آغاز شد. مقاومت تاریخی که با بیان "ما به حزب خود و آزادی مردم خود پایبند هستیم، از آن دفاع خواهیم کرد" آغاز شد، با شکست دادن ذهنیت و سیاست استعمارگر و نسل‌کشی ترکیه در شخص فاشیسم-رژیم نظامی ۱۲ سپتامبر به موفقیت بزرگی دست یافت. در طول ۴۲ سال گذشته، مبارزات آزادی کوردستان در امتداد این تصمیم و پیروزی تاریخی توسعه یافته و دستاوردهای بزرگی را به وجود آورده است که امروز امید بشریت شده است. این پایه و اساس بسیاری از تحولات انقلابی، از انقلاب رستاخیز ملی تا انقلاب آزادی زنان، از انقلاب ذهنی بزرگ که خود را در پارادایم تمدن دموکراتیک تجسم داد، تا انقلاب آزادی روژاوا را تشکیل داد. کوردستان با کارزار انقلابی ۱۵ اوت، گریلاهای آزادی و خوددفاعی را ایجاد کرد و خط درست مبارزه برای رهایی ستمدیدگان را آشکار کرد.»

ما در ۱۴ جولای در خط مقاومت ایثار مبارزه خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد

در بیانیه کمیته اجرایی پ‌ک‌ک به موارد زیر تاکید شده است:

«اکنون که وارد چهل و سومین سال مقاومت می‌شویم، تأثیر آن بسیار زنده و قوی باقی مانده است. خط مقاومت ایثار ۱۴ جولای راه ما را در مبارزه ما برای آزادی و دموکراسی در هر زمینه‌ای روشن می‌کند. همانطور که همیشه و در همه جا بزرگترین قدرت را به ما می‌دهد، چراغی ثابت و روشنگر مبارزه ما است. امرالی خط موفقیت کارزار آزادی جهانی ما را تعیین می‌کند که ما برای آزادی جسمانی رهبر آپو و حل مسئله کورد در برابر سیستم شکنجه، انزوا و نسل‌کشی انجام می‌دهیم. منبع اصلی قدرت و حقیقت روشنگر مبارزه با ستم فاشیستی در زندان، مقاومت در حال توسعه‌ی مردم در برابر قیم، موضع انقلابی در برابر ترور فاشیستی و تهاجم نژادپرستانه شوونیستی در خیابانها و مقاومت آزادیخواهانه در برابر حملات اشغالگرانه در باشور و روژاوا است. ما به عنوان یک جنبش و مردم در چهل و سومین سال در امتداد خط‌مشی مقاومت فدایی ۱۴ جولای مبارزه خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.

هدف اصلی ما آزادی جسمانی رهبر آپو است

واضح است که وارد چهل و سومین سال مقاومت بزرگ در کارزار جهانی آزادی هستیم که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو است. این کارزار نهمین ماه خود را به پایان رساند و تحولات قابل توجهی را ایجاد کرد. مقاومت گریلاهای قهرمان، مبارزه زنان و جوانان ما این کارزار را رهبری می‌کند. به عنوان یک جنبش و یک مردم، برنامه اصلی ما توسعه مؤثر و دستیابی به پیروزی در کارزار جهانی آزادی است که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو است. در این راستا خط مقاومت ایثار ۱۴ جولای راه ما را روشن می‌کند. بدیهی است که ما در چهل و سومین سال مقاومت در این مسیر کارزار آزادی خود را ادامه خواهیم داد و قطعا پیروز خواهیم شد.

در حالی که ما به عنوان یک جنبش و یک مردم بر توسعه کارزار آزادی جهانی که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو است، با اشکال بسیار غنی و خلاقانه عمل در هر زمینه تمرکز کرده‌ایم، دیکتاتوری فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ تمام قدرت خود را بسیج می‌کند و یک حمله جنگ ویژه همه‌جانبه اجرا می‌کند. وضعیت عدم ارتباط مطلق فراتر از انزوا در امرالی وجود دارد و ما ۴۰ ماه است که هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر آپو دریافت نکرده‌ایم. بدون شک نگرانی‌های بسیار جدی در مورد سلامت و ایمنی وی داریم. ترور فاشیستی، ستم و استثمار مردم در اوج است. دولت طیب اردوغان تمام سیاست خارجی خود را بر مبارزه علیه حزب و مردم ما متمرکز کرده است. او برای این منظور با همه ملاقات می‌کند و تمام امکانات ترکیه را برای این منظور بسیج می‌کند. عفرین، گری‌سپی و سریکانیه را تحت اشغال خود نگه می‌دارد و هر روز حملات نظامی به این مناطق انجام می‌دهد. به همین ترتیب، آنها دائماً به مردم شنگال حمله می‌کنند و همراه با پ‌دک از دولت عراق می‌خواهند که آزادی‌های شنگال را از بین ببرد.

حمله اشغالی علیه مناطق حفاظتی مدیا و باشور کوردستان است

جامع‌ترین حمله نظامی فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ امروز علیه مناطق حفاظتی مدیا و باشور کوردستان است. حملات اشغالگری که از ۱۶ آوریل علیه مناطق متینا و غرب زاپ افزایش یافته است، از ۳ جولای به سطح حمله با هدف الحاق رسیده است. در محدوده این حملات اشغالگری و الحاقی که با تایید اداره عراق و حمایت واقعی اداره پ‌دک ایجاد شده است، ده‌ها هزار سرباز و تبهکار، بیش از سیصد تانک و همین تعداد خودروی زرهی خود را به مناطق متینا و زاپ اعزام کرده است. برخلاف رویکردی که در گذشته برای تصرف تپه‌های مرتفع داشت، اکنون برای تصرف روستاها، شهرها و شهرستان‌ها فعالیت می‌کند و بر این اساس عملاً بخش بزرگی از استان دهوک را در اختیار گرفته است. تلاش می‌کند با آتش زدن روستاها، دستگیری غیرنظامیان و اعمال فشار، مردم را در مناطق متینا و زاپ آواره کند.

حمله اشغالی و الحاقی که توسط ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ-پ‌دک-داعش انجام می‌شود یک خطر جدی است

برای مخفی نگه داشتن این اقدامات از افکار عمومی داخلی و خارجی، مطبوعات را سانسور کرده و با انتشار اخبار نادرستی مانند "پ‌ک‌ک در عراق همه جا را می‌سوزاند و عملیات انجام خواهد داد" حقایق را دستکاری و واژگون می‌کنند. متأسفانه ترکیه و افکار عمومی جهان نیز متاثر از این دروغ‌ها هستند و در مورد اشغال و الحاق منطقه‌ای چند برابر غزه توسط جمهوری فاشیستی- نسل‌کش ترکیه سکوت می‌کنند. دولت کنونی عراق در برابر فشارها و برخی منافع اقتصادی سر تعظیم فرود آورد و نتوانسته بصیرت لازم برای ایستادن شرافتمندانه و درست را نشان دهد. اداره کنونی پ‌دک که متشکل از خانواده بارزانی است، وضعیتی را تجربه می‌کند که در ازای منافع شخصی و خانوادگی، وطن می‌فروشد و در همکاری و خیانت به اوج می‌رسد. او می‌خواهد همه احزاب و طوایف کوردستان را غیر از حزب خود و هرکسی که با بارزانی بیعت نمی‌کند، نابود کند. بر این اساس بخش بزرگی از باشور کوردستان در واقع به جمهوری ترکیه فروخته شده است و پیش‌بینی می‌شود که کل آن به استان ترکیه تبدیل شود.

گریلاها بدون ترک هیچ یک از مواضع خود، قهرمانانه مقاومت می‌کنند

حمله اشغالگری و الحاقی که توسط ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ-پ‌دک-داعش انجام شد، جدی و خطرناک است. همانند دو جنگ جهانی اول و دوم، سعی می‌شود نسل‌کشی کوردها در جنگ جهانی سوم نیز به این شکل توسعه داده و به نتیجه برسانند. ما به عنوان جنبش آزادی کوردستان از ابتدا در مقابل این خطر جدی موضع‌گیری فعال داشتیم و اگر چه تنها بودیم ولی جنگیدیم. گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار همیشه مقاومت فوق بشری از خود نشان دادند و قهرمانانه در برابر حملات اشغالگری مذکور مقاومت کردند. آنها با مد نظر قرار دادن بهای سنگین، قهرمانانه در برابر بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی مقاومت کردند. همچنان در برابر حملات اشغال و الحاقی که از ۳ ژوئیه به بعد صورت گرفته است، مقاومت می‌کنند و بدون ترک هیچ یک از مواضع خود، برای آزادی کوردستان مقاومت می‌کنند. و این کار را به تنهایی و با اتکا بر قدرت خود انجام می‌دهد. منابع ه‌پ‌گ ترازنامه‌های روزانه جنگ را همانطور که هست در اختیار مطبوعات قرار می‌دهند. همه چیز به وضوح مشخص است. گریلاهای آزادی کوردستان با مقاومت خود با تقدیم شهدا از کوردستان دفاع می‌کند و به اشغال و الحاق اجازه نمی‌دهد.

بر این اساس ما به مقاومت گریلاهای قهرمان درود می‌فرستیم و موفقیت‌هایشان را تبریک می‌گوییم. یاد و خاطره همه شهدای قهرمان را در شخصیت رفقا جانفدا سورو و جانفدا عفرین با احترام، عشق و قدردانی گرامی می‌داریم. بله، گریلاهای پ‌ک‌ک مقاومت می‌کنند و تا آخر مقاومت خواهند کرد. خط‌مشی این مقاومت، خط‌مشی پیروزی و مقاومت فدایی ۱۴ جولای است. اما مقاومت را نباید فقط به گریلاها واگذار کرد. مردم و دوستان دمکرات ما در چهار بخش کوردستان و خارج از آن باید به این مقاومت نیرو بخشیده و مقاومت مردمی را به موازات مقاومت گریلا افزایش دهند. به ویژه مردم باشور کوردستان ما با دیدن چه خطری که با آن مواجه هستند باید به پیشاهنگی جوانان و زنان و روشنفکران در مقابل اشغال و الحاق بایستند و قیام کنند. همچنین خلق‌ها، زنان و جوانان، روشنفکران و هنرمندان ترکیه نیز باید ببینند که حمله اشغالی مورد بحث در واقع خلق‌ها و آینده ترکیه را هدف قرار داده و باید مبارزه با دیکتاتوری فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ را افزایش دهند.

در واقع، حملات مذکور به این معنی نیست که اشغالگران بسیار قدرتمند هستند. برعکس، هم فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ و هم استبداد پ‌دک در حال فروپاشی هستند. آنها ضعیف‌ترین لحظه تاریخ خود را تجربه می‌کنند. اما آنها سعی می‌کنند با این حملات عمر خود را افزایش دهند و به همین دلیل این حملات را انجام می‌دهند. آنها هشت سال است که برای اشغال مناطق حفاظتی مدیا حمله می‌کنند، هنوز نتوانسته‌اند هیچ مکانی را برای خود امن کنند. بنابراین می‌توان در مقابل اشغال و الحاق مورد بحث ایستاد و فاشیسم اشغالگر آک‌پ-م‌ه‌پ و استبداد پ‌دک را در خونی که ریخته غرق کرد.

به همین دلیل، امروز روز مبارزه، روز مقاومت و پیروزی در امتداد خط‌مشی مقاومت فدایی ۱۴ جولای در برابر حملات آک‌پ-م‌ه‌پ-پ‌دک-داعش است. روز توقف اشغال و خیانت فاشیستی نسل‌کشی، و روز دفاع و آزادی کوردستان است. امروز روز مشارکت در امتداد مقاومت گریلاهای آزادی کوردستان است. همچنین به عنوان میهن‌دوستان کورد و افکار عمومی دموکراتیک، بیایید در هر میدانی بایستیم و در برابر حملات اشغالگران مقاومت کنیم. بیایید اتحاد میهن‌دوستانه کوردها را در برابر همدستی و خیانت ایجاد کنیم. بیایید یک اتحاد سیاسی دموکراتیک از همه سازمان‌های کوردی در برابر استبداد حاکم، فئودالی و مونیستی ایجاد کنیم. با شناخت خوب دشمنان و دوستان خود، بدانیم چگونه برای دوستان خود همنشین و برای دشمنان خود شمشیر باشیم. بیایید آزادی کوردستان و وحدت دموکراتیک ترکیه و خاورمیانه را بر اساس آزادی جسمانی رهبر آپو ایجاد کنیم.»