پ‌ک‌ک: گریلاهای آزادی‌بخش آتش نوروز را در آسمان روشن می‌کنند

پ‌ک‌ک: «گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان، کوردستان را گورستانی برای نیروهای اشغالگر و نسل‌کش می‌کنند. با ضربه‌های فنی علیه فاشیسم AKP-MHP، آتش نوروز امسال در آسمان شعله‌ور می‌کنند.»

بیانیه پ‌ک‌ک در ارتباط با نوروز ۲۰۲۴

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) به مناسبت نوروز بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

پ‌ک‌ک گفت: «ما نوروز جدیدی را زندگی می‌کنیم که روز وحدت، آزادی، مقاومت و پیروزی است. این نوروز برای آزادی جسمانی رهبر آپو و حل مسئله کورد، تبدیل به نوروز کارزاری می‌شود که در سطح جهانی توسعه داده‌ایم. جشن‌های نوروزی که مردم میهن‌دوست و دوستان دمکراتیک ما در چهار بخش کوردستان و چهار گوشه جهان برگزار کردند، اوج جدیدی را برای کارزار جهانی آزادی ایجاد می‌کند که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ راه اندازی شد. آنها به همه نشان می‌دهند که در سال جدید نوروز، کارزار آزادی ما به پیروزی‌های بزرگی دست خواهد یافت.»

در بیانیه کمیته اجرایی پ‌ک‌ک موارد زیر آمده است:

 «بر این اساس، جشن آزادی نوروز را ابتدا به رهبر آپو و سپس به همه رفقای خود، خلق و دوستان، زنان و جوانان، کارگران و زحمتکشان تبریک می‌گوییم. در سال جدید نوروز، برای همه کسانی که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند آرزوی پیروزی می‌کنیم. در شخص کاوه دوران مظلوم دوغان از تمامی شهدای نوروزی خود با احترام و عشق و سپاس یاد می‌کنیم. ما از هرکسی که آتش آزادی را در دل دارد می‌خواهیم تا علیه ضحاکهای دوران ما به کاوه دوران تبدیل شوند!»

نوروز ۵۲ مین نوروز رهبری است

ما به خوبی می‌دانیم که کسی که نوروز را به معنای واقعی خود رساند و آن را به سطح امروز رساند، رهبر آپو است. در نوروز ۱۹۷۳، او شالوده تشکیلاتی پ‌ک‌ک را گذاشت و مبارزه جدیدی برای آزادی آغاز کرد. او مبارزه برای آزادی را هر روز در خط قهرمانی پیش برد و همه روزها را به روزهای نوروز تبدیل کرد. او ۵۱ سال است که قهرمانانه مبارزه می‌کند، حزب نوروز، گریلاهای نوروز و خلق نوروز را ایجاد کرده است. خلق کورد با پیشاهنگی زنان و جوانان، آن را به نوروز تبدیل کردند و حقیقتی را که هرگز شکست نمی‌خورد، به نمایش گذاشتند. بنابراین، این پنجاه و دومین نوروز مانند همیشه یک نوروز واقعی رهبری است. برای کارزار آزادی جهانی که هدفش آزادی جسمانی رهبر آپو است، قوی‌ترین اوج را ایجاد می‌کند.

نوروز به ما مژده می‌دهد که مبارزه همه جانبه با روحیه مقاومت و پیروزی انجام می‌شود و قطعا آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق می‌نماید. باز هم همانطور که به خوبی می‌دانیم، اساسی‌ترین نیرویی که نوروز را به ماهیت کنونی رساند، شهدای قهرمان ما هستند. این کاروان آزادی که با کاوه دوران مظلوم دوغان آغاز شد، با شهادت ده‌ها گریلای قهرمان ادامه یافته است. با زکیه، رهشان، روناهی و بریوان به یک راهپیمایی پیروزی واقعی تبدیل شده است. شهدای قهرمان ما نوروز را به واقعیت آزادی و پیروزی تبدیل کردند. کسانی که واقعاً در راهپیمایی آزادی نوروز رهبر آپو شرکت کردند و بیشترین قدرت را به آن دادند شهدای قهرمان ما هستند. نوروز سال ۲۰۲۴ نیز بر همین اساس جشن گرفته می‌شود و راه را برای دانش و نوآوری قوی در خط رهبری و شهدا باز می‌کند.

گریلاهای ما امسال آتش نوروز را در آسمان روشن می‌کنند

کسانی که در نوروز امسال با رهبر آپو بیشترین وفاداری را دارند، نیروهای گریلای قهرمان ما هستند. مقاومت تاریخی امرالی و مقاومت گریلاهای قهرمان با پیشاهنگی زاپ متحد شده و مژده آزادی را به خلق ما و همه بشریت می‌دهد. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان با عملیات انقلابی که مرکز آن زاپ است، ضربات سنگینی به گله‌های فاشیست-قاتل AKP-MHP وارد کرده و هنوز هم ضربات جدیدی وارد می‌کنند. با ایجاد تاکتیک‌های پیشرفته و عملکرد فنی، کوردستان را به گورستان نیروهای اشغالگر و قاتل تبدیل می‌کنند. نه تنها زیرزمین و روی زمین، بلکه آسمان را برای دشمن فاشیست-قاتل به جهنم تبدیل می‌کنند. با ضربات فنی علیه فاشیسم AKP-MHP، آتش نوروز امسال در آسمان شعله‌ور است.

ما به نیروی مبارز ه‌پ‌گ و یژا استار درود می‌فرستیم

ما پیروزی‌های تکنیکی گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان که مژده پیروزهای اینچنین با معنی را به رهبر آپو، خلق میهن‌دوست و دوستان دمکراتیک ما می‌دهند، سبب هراس ظالمان می‌شوند اما برای مظلومان مایه‌ی  امید هستند، حساب انواع ظلم و ستم را می‌خواهند و روح شهدای قهرمان ما را شاد می‌کنند، از صمیم قلب به آنها تبریک می‌گوییم و خواستار ادامه‌ی آن هستیم. ما به نیروهای مبارز و فرماندهی ه‌پ‌گ و یژا استار که با تلاشی قوی مبارزه برای آزادی را در چهار بخش کوردستان ترویج می کنند، درود می‌فرستیم. ما اعلام می‌کنیم که در سال جدید نوروز، نیروی گریلای فدایی ما کارزار آزادی را پیشاهنگی خواهند کرد که آزادی جسمانی رهبر آپو را هدف قرار داده است.

ما خواهان این هستیم که آتش نوروز شعله‌ورتر شود

 مسلم است که مردم، زنان، جوانان و همه زحمتکشان که حقیقت رهبری، پیشاهنگی حزب و نیروی گریلا را دارند، به آگاهی عمیقی دست یافته و خود را قوی‌تر سازمان خواهند داد و مبارزه برای آزادی را بی‌وقفه و خستگی ناپذیر پیش خواهند برد. در واقع این وضعیت امروز کوردستان و جهان است. همه زنان و جوانان، مردم میهن‌دوست و دوستان دمکراتیک ما که بصیرت دارند و سازمان‌یافته هستند، مدت‌هاست که به میدان‌های نوروز می‌روند و با جشن‌های نوروزی کارزار جهانی آزادی ما را به بالاترین سطح می‌رسانند. از کوهستان تا زندان‌ها، از کوردستان تا خارج از میهن، در همه عرصه‌ها تلاش می‌شود تا بر همه موانع و مشکلات غلبه کرده و این نوروز را به نوروز آزادی جسمانی رهبر آپو تبدیل کنیم. این یعنی شایسته رهبری، شهدا و گریلاها بودن. ما به خوبی می‌دانیم که موضع مردم، زنان و جوانانی که چنین طرز فکری دارند و متکی به این اصل هستند، هرگز شکست نخواهد خورد. در این زمینه به همه کسانی که در میدان‌های نوروز برای آزادی می‌رقصند و برای آزادی جسمانی رهبر آپو فریاد می‌زنند درود می‌فرستیم و خواهان برافروختن آتش نوروز آزادی هستیم.

راهپیمایی‌های آزادی ضربات سنگینی به فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ وارد کرد

 این راهپیمایی بزرگ آزادی که توسط زنان و جوانان، خلق و دوستان ما به رهبری مقاومت امرالی و زاپ شکل گرفت، ضربه بزرگی به فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ وارد کرد و توازن دیکتاتوری فاشیستی را بر هم زد. به این ترتیب فاشیسم دیگر نمی‌تواند روی پای خود بایستد و به موجودیت خود ادامه دهد. برای همین بین آمریکا و اروپا و عراق در حال رفت و آمد است و به همه التماس می‌کند. تمام منابع ترکیه را می‌فروشد و می‌خواهد یک حمله شدید اشغالگری و نسل‌کشی جدید علیه جنبش و مردم ما انجام دهد و برای این کار آماده می‌شود. بر این اساس می‌خواهد خود را در بستر یک حمله نهایی نابودگرانه و نسل‌کشی سازماندهی کند و این اعمال کثیف را انجام دهد. در صورت پیروزی، خود را برای انجام چنین حمله‌ای پس از انتخابات و عید آماده می‌کند. لازم است همه مردم و دوستان ما این را خوب بدانند.

البته خواستن و اجرا چیزهای مختلفی است. همه مانند دیکتاتورهای فاشیست و دشمن خلق کورد طیب اردوغان و دولت باخچلی نیستند. همچنین مشخص نیست که فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ برای افزایش فاشیسم خود چقدر قدرت جمع خواهند کرد. اما ما به عنوان یک جنبش و خلق باید نسبت به این تلاش‌های دشمن جدی باشیم و خود را برای شکست حملات احتمالی آماده کنیم. باید با قدرت و سیاست خود حملات احتمالی دشمن را شکست دهیم. ما در اینجا فقط می‌گوییم، «اگر بیایند، عواقب آن را خواهند دید.» باز هم از همه دموکرات‌های عراق و اروپا می‌خواهیم که در جنایات علیه بشریت فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ شریک نباشند.

نوروز رستاخیز، روز نو، فرا رسیدن بهار و آغاز سال نو است. هیچ چیز برای خلق کورد و بشریت زیباتر و مقدس‌تر از مبارزه برای آزادی و دموکراسی به رهبری رهبر آپو و پ‌ک‌ک نیست. ما به عنوان یک خلق و یک جنبش با این درک و روحیه به استقبال نوروز ۲۰۲۴ می‌رویم و با اتحاد کارزار آزادی جهانی خود با نوروز به سمت پیروزیهای جدید پیش می‌رویم. ما از همه خلق و دوستان خود می‌خواهیم که در این راهپیمایی مقدس آزادی شرکت کنند و آتش نوروز آزادی را در هر میدانی روشنتر کنند و راهپیمایی آزادی ما را به پیروزی برسانند.»