پلتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران: در کنار هم، نوروز را در ایرانی آزاد و آباد جشن خواهیم‌ گرفت!

در پیام نوروزی پلتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران آمده است: ما مردمان این سرزمین مشترک و این فرهنگ مشترک، دارای خواستی مشترک هستیم که نوروز نقطه اوج تبلور آن است.

پلتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران در بیانیه‌ای با تبریک عید نوروز به آحاد جامعه خواستار ارتقای همبستگی و اتحاد خلق‌های ایران شده است.

متن بیانیه پلتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران به شرح زیر است:

"ما خلق‌های ایران در کنار هم، نوروز را در ایرانی آزاد و آباد جشن خواهیم‌ گرفت!

انسان، موجود درک آزادی است. درک واقعی حقیقت انسان خاورمیانه ای، در درک چالش بین اسارت و تلاشش برای آزادییش نهفته است. نوروز نقطه عطف این چالش است. ما مردمان این سرزمین، آنانکه هنوز به رویاهایشان و زیبایی دوباره آزاد زیستن باور دارند، نوروز را برای این مهم جشن میگیرند. امری که همه ما را فراتر از زبانمان، ملیتمان، مذهبمان و باورهایمان به همدیگر متصل می‌کند. این آتش اشتیاق هرگز در قلب‌هایمان خاموش نگشته است؛ ما بارها و سال‌ها، دوباره از شعله‌های این آتش برخاسته‌ایم.

پلتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران، جشن آزادی و جشن دوباره آزاد زیستن نوروز را به تمامی مردمان ایران و کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند تبریک گفته و با امید آزادی برای تک تک افراد، ملت‌ها، زنان و طبقات تحت ستم، تمامی آزادیخواهان را، چه افراد و چه تشکل‌ها و احزاب سیاسی را به مبارزه‌ای مشترک، حول این هدف و نیاز مشترکمان، دوباره فرا می‌خواند.

جمهوری اسلامی، در طول حاکمیت خود شدیدترین انواع ظلم و ستم را در حق خلق‌ها و جوانان، زنان، طبقات ستمدیده، دگرباشان جنسی و دگراندیشان فکری و طبیعت این مرز و بوم اعمال داشته است و در این چند سال اخیر بر شدت این درنده خویی خود دو چندان افزوده است.

ما دوباره نوروز را در ایرانی آزاد و آباد در کنار همدیگر جشن خواهیم گرفت. نوروز را جشن می‌گیریم زیرا که هرگز به تداوم ظلم، ایمان نداشته‌ایم.

نوروز برای ما امری سیاسی است که برخاسته از فرهنگ مشترک ماست. فرهنگی که ریشه در عطش آزادی دارد؛ نقطه مشترکی که ما از گلوهای متفاوت، با صداهای متفاوت و با زبان‌های مختلف آن را فریاد می‌کشیم. ما مردمان این سرزمین مشترک و این فرهنگ مشترک، دارای خواستی مشترک هستیم که نوروز نقطه اوج تبلور آن است. ما نوروز را دوباره به همه آزادیخواهان و خلق‌های ایران تبریک گفته و در کنار این آتش مشترک، این اشتیاق درهم تنیده آزادی را دست در دست هم  به سرانجام خواهیم رساند.

پیروزباد نوروز

زنده‌باد آزادی

پلتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران."