پیام کنگره خلق به مناسبت ۴آوریل

شورای ریاست مشترک کنگره خلق، زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفت و بیان داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«در این سطح موانع پیش‌روی آزادی جسمانی رهبر آپو دیگر به هیچ وجه قابل قبول نیستند.»

شورای ریاست مشترک کنگره خلق به مناسبت ۴آوریل یک بیانیه منتشر ساخت و زادروز رهبر آپو را به تمامی انسانیت پیشرو تبریک گفت.

در این بیانیه گفته شده‌‌‌‌: ‌«۷۵مین میلاد رهبر آپو را به رهبری،‌ به رفقای مبارزه، خلق خود و تمام دوستان تبریک می‌گوییم. زادروز رهبر آپو میلاد کوردهای آزاد،‌ زنان آزاد، جامعه آزاد و حیاتی آزادانه است.»

حیات رهبر آپو با مبارزه آفریدن انسان و جامعه آزاد سپری شد. با پارادیگمای آزادی برای تمامی جستجوهای حیات آزاد جهانی به یک امید تبدیل شد.

نیروهای حاکمه با توطئه بین‌المللی می‌خواستند رهپیمایی آزادی رهبر آپو و مبارزه آزادی کوردستان به پیشاهنگی او را تصفیه کنند. با سیستم امرالی خواستند که او را ایزوله کنند. اما اشتباه می‌کردند، در شرایطی که هر کس می‌گفت ‌«دیگر نمی‌تواند کاری کند» رهبر آپو برای انسانیت پروژه حیاتی آزاد و جامعه‌ای آزاد را ارائه داد.

با ‌‌‌‌‌‌‌‌‌«پارادایم آزادی» که رهبر آپو ارائه داد، خلق ما در هر عرصه، فشار قتل‌عامانه نیروهای بین‌المللی را شکست داده و حیاتی آزادنه را بنا می‌کند.

گریلاهای کوردستان همانگونه که نقشه‌های جنگ دشمنان که بر نیروی تکنیکی ‌(فناوری) خود تکیه می‌ورزند را شکست داده و خنثا می‌سازد، به همان شیوه خلق ما نیز در این انتخابات با دم پارتی سیاست‌های را‌ی دهندگان متحرک متقلب متشکل از سربازها و پلیس‌هایی حکومت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ را شکست داد و پیروزی بزرگی را بدست آورد.

فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ که نتوانست پیروزی بزرگ خلق کورد را تحمل کند، نشان شهرداری عبدالله زیدان از دم پارتی را به کاندید آک‌پ داد و بدین شیوه خواست که در برابر اراده خلق در شهر وان کودتایی صورت دهد.

خلق در شهر وان،‌ که خود را با ‌«پارادایم ‌ آزادی» رهبر آپو سازماندهی کرده‌اند، در برابر این کودتایی که برعلیه اراده‌شان انجام گرفته بود، مقاومتی باشکوه را ابراز داشتند و کاری کردند تا فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ عقب نشینی کند.

این مقاومت باشکوه خلق در شهر وان قبل از ۷۵مین زادروز رهبر آپو را از صمیم قلب تبریک می‌گوییم. اهالی شهر با این مقاومت به استقبال زادروز رهبر آپو رفتند با اشتیاق آن را جشن گرفتند.

فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ که در عرصه نظامی نیز در برابر گریلاها شکست خورده است، در این انتخابات نیز با شکستی سیاسی ضربه‌ای سهمگین‌تر بدان وارد شد و به مقطع فروپاشی رسید. این اعلام رسمی برهه شکست فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ است. در سطح موجود هیچ نیرویی نمی‌تواند از این فروپاشی جلوگیری کند.

به استقبال ۷۵مین زادروز رهبر آپو در شرایط امرالی رفتن به مثابه خلق و جنبش برای ما یک خود انتقادی بزرگ است. در این سطح از مبارزه ما دیگر موانع پیش‌روی آزادی جسمانی رهبر آپو به هیچ وجه قابل قبول نیستند.

پیشرفت‌هایی که مبارزه آزادی کوردستان آفرید، زمینه را برای پیروزی کارزار ‌«آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل برای مسئله کورد» محیا می‌سازد.

با هدف دیدار با رهبر آپو در شرایطی آزاد،‌ ما در تمام عرصه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای خلق کوردستان و دوستان‌مان آرزوی موفقیت داریم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»