پژاک‌: انقلاب ۱۹ جولای به سمبل و الهام آزادی‌خواهی و همزیستی دموکراتیک خلق‌ها تبدیل شد

پژاک طی بیانیه‌ای خطاب به خلق و ریاست مشترک هئیت اجرایی مدیریت ذاتی شمال و شرق سوریه،‌ اعلام کرده است‌: ‌«‌‌هزینه‌های بسیاری در راه این انقلاب صرف شده و این خط‌مشی نور امیدی شد جهت تمامی انسانیت.»

ر‌یاست مشترک، حزب حیات آزاد کوردستان ‌(پژاک) دوازدهمین سالگرد انقلاب خلق‌ها در روژوا یعنی انقلاب ۱۹ جولای را طی پیامی خطاب به خلق و خودمدیرتی روژاوا تبریک گفته و بیان داشته است‌: ‌«‌با احترام تمام، یاد و خاطره‌ی شهدای یگان‌های مدافع خلق  YPG و یگان‌های مدافع زنان YPJ  و نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک HSD و تمامی محافظان این انقلاب را گرامی داشته و به  زحمت‌کشان و دست‌اندرکاران این انقلاب درود می‌فرستیم.»

این بیانیه به شرح زیر می‌باشد‌:

«رفقای عزیز، دوازدهمین سالروز آغاز انقلاب خلق‌ها در روژآوا و شمال و شرق سوریه را به شما و تمامی خلق منطقه تبریک می‌گوییم. این انقلاب به سمبل و الهام آزادی‌خواهی و همزیستی دموکراتیک خلق‌ها تبدیل شد. هم‌اکنون «ملت دموکراتیک» به  گفتمانی جدی جهت همزیستی تمامی خلق‌های منطقه مبدل گشته است. هزینه‌های بسیاری در راه این انقلاب صرف شده و این خط‌مشی نور امیدی شد جهت تمامی انسانیت. با احترام تمام، یاد و خاطره‌ی شهدای یگان‌های مدافع خلق  YPG و یگان‌های مدافع زنان YPJ  و نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک HSD و تمامی محافظان این انقلاب را گرامی داشته و به  زحمت‌کشان و دست‌اندرکاران این انقلاب درود می‌فرستیم.

امید داریم همانگونه که خلق ما این انقلاب را تبدیل به امیدی برای انسانیت نمود، شما نیز از انقلاب در برابر یورش‌های تروریستی و فاشیستی دفاع و محافظت نمایید. باور داریم که بر همان منوال که مقاومت شما در برابر داعش به الگویی تاریخی تبدیل شد، مقاومت شما در برابر یورش‌های فاشیستی ترکیه‌ی پشتیبان داعش نیز، به افتخاری تاریخی جهت تمامی آزادی‌خواهان جهان تبدیل خواهد شد. ما و تمامی همدلان این انقلاب امید داریم که در پیشبرد اهداف خویش در راستای حیاتی آزاد و دموکراتیک و اکولوژیک موفق باشید. پیروز و سربلند باشید.‌»