پیام تسلیت ک‌ج‌ک برای درگذشت اَکینجی و آکتاش

ک‌ج‌ک برای درگذشت دکتر طارق ضیا اکینجی و علی شُکران آکتاش یک پیام تسلیت منتشر کرد و گفت‌: ‌«ما یاد هر دو روشنفکر، میهن‌دوست و انسان‌های مبارزه را با احترام، گرامی می‌داریم.»

پیام تسلیت ک‌ج‌ک

بیانیه ریاست مشترک شورای کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌(ک‌ج‌ک) به شرح زیر است‌:

‌‌‌‌‌‌«ما از درگذشت دو میهن‌دوست ارجمند خلق کورد و مبارز دکترطارق ضیا اکینجی و علی شکران آکتاش که به فاصله کوتاهی جان خود را از دست دادند مطلع شده و از آن بسیار اندوهگین شدیم. قبل از همه ما به خانواده و بستگان آنان تسلیت می‌گوییم.

هر دو انسان محترم و مبارز، مشارکت عظیمی در مبارزه آزادی و دمکراسی انجام دادند، به همین‌خاطر از دست دادن آنان برای ما و خلق‌مان به غم بزرگی مبدل شده‌ است. دکتر طارق ضیا اکینجی هم درد و آلام خلق کورد و هم مقاومت علیه انکارگری،‌ آسمیلاسیون و قتل‌عام را دید و خود نیز در مبارزه مشارکت کرد. به همین علت به هوش و حافظه مبارزه خلق کورد مبدل شد. به مثابه انسانی مبارز و روشنفکر، برای آگاهی رسانی به خلق کورد و پیشبرد احساسات میهن‌دوستی تلاش بسیاری به خرج داد. مشارکت مهمی را در توسعه مبارزه دمکراسی در ترکیه و سیاست دمکراتیک عملی کرد. علی شکران آکتاش نیز انسانی مبارز و محترم بود. با فراخوان رهبر آپو به ترکیه آمد و برای دمکراتیک شدن ترکیه و رهیافت دمکراتیک مسئله کورد کار کرد. بر همین اساس، با کار خود، مشارکت مهمی انجام داد تا خلق به یکدیگر نزدیک شود، پشتیبانی میان خلق‌ها، احساس حیات مسالمت آمیز و مشترک قوی شود و در این کار نتایج مهمی نیز بدست آورد.‌

ما یاد هر دو روشنفکر، میهن‌دوست و مبارزان ارجمند را با احترام گرامی می‌داریم. هردوی آنان مشارکتی شایسته در مبارزه دمکراسی و آزادی ما رقم زدند. ما این مبارزه آنان را، که با رنجی عظیم عملی کردند، توسعه داده و به پیروزی خواهیم رساند. ما یکبار دیگر به خلق خود تسلیت می‌گوییم.‌»