پیام تسلیتی کمیته‌ی فرهنگ و هنر بیستون، به مناسبت درگذشت استاد جمیل هورامی و استاد جمشید عندلیبی

کمیته‌ی فرهنگ و هنر بیستون، به مناسبت درگذشت استاد جمیل هورامی و استاد جمشید عندلیبی پیام تسلیتی منتشر کرد که در این پیام گفته شده است: «قطعا یاد این عزیزان از طریق هنرشان تا ابد در دل هورامان، سنه و کرماشان و تمامی کوردستان گرامی داشته خواهد شد.»

کمیته‌ی فرهنگ و هنر بیستون، به مناسبت درگذشت هنرمندان کورد، استاد جمیل هورامی و استاد جمشید عندلیبی پیام تسلیتی منتشر کرد که به شرح زیر می‌باشد:

«به مناسبت درگذشت هنرمندان کورد، استاد جمیل هورامی و استاد جمشید عندلیبی به خانواده‌ی هر دو هنرمند درگذشته، هنرمندان و تمامی خلق‌های کوردستان تسلیت می‌گوییم.

متأسفانه در این چند روز جامعه‌ی هنری کوردستان متحمل ضایعه بزرگی شده است. درگذشت استاد جمیل احمدی معروف به جمیل هورامی اهل نوسود از توابع پاوه‌ در کرمانشان بود و همچنین جمشید عندلیبی اهل شهر سنه بود و تمامی خلق کورد و هنرمندان و هنردوستان را در غم فرو برد.

هورامان مانند دانشگاه هنر و زبان کوردی از دیرباز همواره زادگاه هنرمندان بوده است و باوجود تمامی حملات نسل‌کشی اشغال‌گران کوردستان، صدها هنرمند مانند استاد جمیل هورامی را پیشکش زبان و هنر کوردی کرده است. گویش هورامی و هنر و فرهنگ هورامان به مانند چشمه‌ای پرخروش، همواره منبعی قوی برای هنرمندان و هنردوستان کورد بوده است. افراد ارزشمندی چون استاد جمیل هورامی به بخشی از هویت این گویش تبدیل شده‌اند.

استاد جمشید عندلیبی نوازنده‌ی با تجربه‌ی نی بود که بدون این‌که آموزش مختص به این آلت موسیقی را پشت سر بگذارد، با تلاش و ‌پشتکار خود توانست این هنر را فرابگیرد و به ستاره‌ای درخشان در آسمان هنر کوردی تبدیل شود. درگذشت وی ضایعه بزرگی برای فرهنگ و هنر کوردی بود.

قطعا یاد این عزیزان از طریق هنرشان تا ابد در دل هورامان، سنه و کرماشان و تمامی کوردستان گرامی داشته خواهد شد. آن‌ها همزمان به بخشی از میراث بشریت تبدیل شدند. یادشان گرامی و روحشان شاد باد.

ما نیز به عنوان کمیته‌ی فرهنگ و هنر بیستون به خانواده‌ی این دو هنرمند و تمامی هنرمندان و مردم هنردوست هورامان، کرماشان و سنه و تمامی کوردستان تسلیت عرض می‌کنیم. بیایید قول ما این باشد که ادامه‌ی زندگی براساس سنت و هنر و فرهنگ خود یاد این عزیزانمان را زنده نگه داریم. این درست‌ترین راه برای ادامه‌ی راه آن‌هاست.

کمیته‌ی فرهنگ و هنر بیستون

۲۷۲۳/۱۲/۱۶ کوردی.»