پیام زندانیان برای نوروز: بیایید حول آزادی رهبری جمع شویم

زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا برای مراسم نوروزی رحا پیامی ارسال کردند و گفتند: «آتشی که در درون ما برافروخته است، خاموش نخواهد شد، بیایید حول آزادی رهبری جمع شویم.»

مراسم نوروزی رحا با شعار «بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است» با شرکت ده‌ها هزار نفر برگزار شد، پیام زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا قرائت شد.

زندانیان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۱۱۸ روز است که اعتصاب غذا کرده‌اند، در پیام آن‌ها اعلام شده است که خلق کورد ۲۰۰ سال است در تحت شرایط فاشیسم زندگی می‌کنند و جمهوری هرگز از دشمنی با کوردستان دست برنداشت، به جز نسل‌کشی هیچ چیز دیگری برای کورد و خلق‌ها در پی نداشت و در ادامه گفتند: «هنگامی که رهبر آپو به این سیستم گفت کافی است، میراث شیخ سعید و سید رضاها‌ را به دست گرفت. برای اولین بار در طول تاریخ پارادایم خارج از دولت ترویج یافت. به همین سبب مورد خشم نمرود قرار گرفت و ۲۵ سال است که در شرایط شکنجه اسیر شده است. همه بدانند که ما دیگر تحمل رهبر زندانی شده و کوردستان بدون جایگاه و موقعیت را نداریم. بنابراین ما به عنوان فرزندان شما و رفقای شما و برادران و خواهران شما، اعتصاب غذا کرده‌ایم‌. همه باید حول ارزش‌های جمعی خلق کورد و آزادی رهبری متحد شوند. زندان هر چقدر سرد و تاریک باشد، آتش قلب ما خاموش نمی‌شود و روح ما هرگز سرد نخواهد شد. نوروز را به همه شما تبریک می‌گوییم و همه شما را به مقاومت و مبارزه‌ی مشترک فرا می‌خوانیم. یا آزادی یا آزادی.»

مراسم جشن نوروز رحا با آواز و پایکوبی به پایان رسید.