تصویر

پیامی از مناطق مقاومت: اجازه مستقر شدن را به دشمنان نمی‌دهیم

گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار که در مناطق مقاومت علیه اشغالگران جنگیده بودند، با تاکید بر اینکه نمی‌گذارند اشغالگران در خاک کوردستان مستقر شوند، تصریح کردند که برای این کار باید مردم کورد نیز در برابر خیانت پ‌دک مقاومت کنند.

مقاومت گریلا علیه حملات اشغالگرانه ترکیه

گریلاهای آزادی کوردستان با عملیات‌های زمینی و هوایی موثر علیه دولت ترکیه که با حمایت حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) حمله اشغالگری جدیدی به باشور کوردستان انجام داده است، پاسخ می‌دهند. گریلاهای یژا استار و نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) که در مناطق مقاومت سرگله و تپه بهار در برابر حملات ارتش ترکیه حضور داشتند با خبرگزاری فرات ‌(ANF) گفتگو کردند.

ضربات موثری وارد می‌کنیم

گریلای یژا استار تکوشین عادل: «ابتدا یاد و خاطره رفقای شهیدم جانفدا سورو و جانفدا عفرین را که در حمله اشغالگری که در سوم جولای انجام شد به شهادت رسیدند، را گرامی می‌داریم.

حمله اشغالگران ترکیه به باشور کوردستان نه تنها برای کوردستان بلکه برای کل جهان یک وضعیت خطرناک است. زیرا هدف اشغالگران اشغال و استعمار کل خاورمیانه است. ملموس‌ترین نمونه آن را در سرزمین‌های کوردستان می‌توانیم ببینیم. بسیاری از روستاها از زمان آغاز عملیات اشغالگری ویران شده است. اشغالگران نه تنها روستاها بلکه جغرافیای کوردستان را می‌سوزانند.

همانطور که رفقای شهیدمان گفتند ما سرزمین کوردستان را به گورستان دولت اشغالگر ترکیه تبدیل خواهیم کرد. آنقدر که نتوانند پا به خاک کوردستان بگذارند. رفقای ما در واقع با تاکتیک و سبک گریلایی دشمن را قفل کرده‌اند. علیرغم انواع سختی‌ها، ما با اراده خود ضرباتی را علیه دولت اشغالگر ترکیه وارد می‌کنیم. چون ما بر اساس یک اندیشه و فلسفه این جنگ را پیش می‌بریم. ما اعتقاد و هدف داریم و معتقدیم با این به پیروزی می‌رسیم. این فراخوان ما به مردم‌مان است. همه کسانی که خود را میهن‌دوست می‌دانند باید با این مسئولیت به مقاومت بپیوندند. اگر با این مقاومت هم‌سو شوند، همه باور کنند که دولت اشغالگر ترکیه را همراه با ذهنیت کثیفی که ایجاد کرده است، نابود خواهیم کرد.»

همراه با مردم خود به پیروزی خواهیم رسید

گریلای یژا استار بَرچم سوران: «نیت دولت اشغالگر ترکیه با حمله به باشور کوردستان فاش شد. هدف از اشغال این است که مردم باشور را مجبور به مهاجرت کرده و سرزمین‌هایشان را اشغال کنند. ما می‌توانیم این را از عملکردهایشان در منطقه سَرگله ببینیم. دولت اشغالگر ترکیه در حال بمباران و آتش‌زدن روستاهای سرگله است. مردم باشور واکنش نشان می‌دهند، اما آنها باید مقاومت کنند. آنها نباید به اشغالگران اجازه ورود به سرزمین‌هایشان را بدهند. چون صاحبان این زمین‌ها کوردها هستند. در برابر اشغالگرانی که آزادانه در روستاها تردد می‌کنند و تبهکاران اشغالگری که روستاییان را آواره می‌کنند، نباید سکوت کرد. این سرزمین متعلق به ماست. اجازه نخواهیم داد اشغالگران سرزمین کوردستان را اشغال کنند.

واقعیت دیگر این است که پ‌دک باشور کوردستان را به دولت ترکیه تحویل داده است. به عنوان گریلاهای آزادی، موضع ما نسبت به اشغالگری روشن است. ما اجازه نخواهیم داد که نه اشغالگران پیروز شوند و نه خیانت. البته ما این کار را با مردم خود انجام خواهیم داد. مردم ما باید خوب بدانند که گریلاهای آزادی همیشه با آنها هستند. و ما معتقدیم که همراه با هم به پیروزی خواهیم رسید.»

ما اجازه مستقر شدن را به دشمنان نمی‌دهیم

گریلای ه‌پ‌گ اَردال قندیل: «در مقابل عملیاتی که در شامگاه سوم جولای ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ توسط دولت اشغالگر ترکیه در سرگله با حمایت پ‌دک انجام شد، رفقای ما با شیوه و تاکتیک گریلایی‌شان ضربه سنگینی به اشغالگران وارد کردند. سربازان اشغالگر ترکیه که مورد اصابت قرار گرفته بودند شوکه شدند. پیام زیر از طریق مقاومت گریلا به اشغالگران داده شد. هرجا پا در زمین‌های کوردستان بگذاری، گورستان تو می‌شود. علاوه بر این، پ‌دک که اراضی کوردستان را در اختیار اشغالگران قرار می‌دهد، باید متوقف شود. مردم کورد همچنین باید در برابر خیانت پ‌دک مقاومت کنند. ما به عنوان گریلاهای آزادی، هر اتفاقی هم بیفتد، به اشغالگران اجازه نخواهیم داد که مستقر شوند. اشغالگرانی که ضربه خوردند با آتش زدن روستاهای کوردستان و بمباران مناطق جنگلی خشم خود را بروز می‌دهند. ما به مردم خود قول می‌دهیم؛ ما تا زمانی که در کوردستان آزاد زندگی نکنیم، از مقاومت خود دست برنخواهیم داشت.»