پیکر مبارز ی‌ب‌ش به خاک سپرده شد

ریاست مشترک اداره‌ی خودمدیریتی شنگال نایف شمو در مراسم خاکسپاری مبارز ی‌ب‌ش، مجدل حسن خلف گفت: «۷۳ اردوغان آمدند و رفتند، نتوانستند اراده‌ی خلق ایزدی را بشکنند، اراده‌ی ما از قبل قوی‌تر است.»

مبارز یگان‌های مقاومت شنگال (ی‌ب‌ش) مجدل حسن خلف، دیروز در روستای رزکا از توابع سکینه تل عوزیر شنگال در پی حمله هوایی دولت اشغال‌گر ترکیه به شهادت رسید.

امروز پیکر شهید را به بیمارستان شهدای خانه‌سور‌ بردند و پس از انجام رسومات آیینی، پیکر شهید مجدل طی مراسمی باشکوه به آرامستان شهید دلگش و شهید برخودان برده شد.

رفقای شهید و نهادهای شنگال و خلق منطقه در این مراسم شرکت داشتند و شعار «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد مقاومت شنگال» و «زنده باد رهبر آپو» را سردادند.

به نمایندگی از فرماندهی ی‌ب‌ش، قندیل محو به خانواده‌ی شهید تسلیت گفت و مبارزات شهید مجدل را ارج نهاد، در ادامه اعلام کرد که هرکسی برای شنگال به مقاومت بپردازد ‌و از حملات دشمن جلوگیری نماید، مورد هدف قرار می‌گیرد.

در ادامه به این اشاره کرد که اگر یک مجدل به شهدا برسد، صدها مجدل جای وی را خواهند گرفت، تمامی مبارزان ی‌ب‌ش و دختران و پسران اینجا، مجدل هستند و در ادامه گفت: «لازم است دولت ترکیه خوب بداند، ما با شهادت رفقایمان ضعیف نخواهیم شد، زیرا شنگال با خون آزاد شده است، هرگز از خط‌مشی رفیق مجدل دست نخواهیم کشید، گرفتن انتقام رفیق مجدل وظیفه‌ی ماست.»

 ۷۳ اردوغان آمدند و رفتند، نتوانستند اراده‌ی خلق ایزدی را بشکنند

ریاست مشترک اداره‌ی خودمدیریتی شنگال نایف شمو اعلام کرد، مورد هدف قراردادن پیشگامان ایزدی به معنای از بین بردن آیین ایزدی است، به معنای نسل‌کشی جامعه‌ی ایزدی و تخلیه‌ی شنگال است و می‌خواهند از طریق این حملات اراده‌ی ایزدیان را بشکنند، در ادامه گفت: «این خواب اردوغان و بارزانی است، اردوغان و دولت ترکیه بدانند، ۷۳ اردوغان قبل از آن‌ها آمدند و رفتند، اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند اراده‌ی خلق ایزدی را بشکنند و این آیین کهن را از بین ببرند. هیچ کس نمی‌توانند این آیین کهن را که خدا آن را به وجود آورده است را از بین ببرد. اراده‌ی ما ۷۳ برابر گذشته قوی‌تر شده است. آن‌هایی که از بشریت سخن می‌گویند، لازم است فورا حد و مرزی برای اردوغان کافر تعیین نمایند، اجازه ندهند که فرزندان ایزدی را در کوه شنگال مورد هدف قرار دهد. به عنوان مجلس خودمدیریتی شنگال به خانواده‌ی شهید مجدل و بستگان و عشیره‌ی وی تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌کنیم، ‘زنده باد ایزدخان’، ‘زنده باد مقاومت شنگال’، ‘زنده باد رهبر آپو’، ‘شهدا نمی‌میرند’.»

سپس به نمایندگی از خانواده‌ی شهید، شیخ شمو سخنرانی کرد و گفت: «برای تشکیلات خود و رهبر آپو آرزوی موفقیت داریم و اعلام می‌کنیم، شهدا نمی‌میرند.»

سپس خلق و رفقای شهید مجدل، پیکر شهید را با شعار «شهدا نمی‌میرند» به خاک سپردند.