پیکر شفیق اسن تشییع شد

پیکر زندانی بیمار شفیق اسن که در بیمارستانی در اسکی شهیر جان باخت، در روستای باشپنار از توابع چنار تشییع و به خاک سپرده شد.

زندانی بیمار شفیق اسن

مراسم تشییع شفیق اسن (۳۶ ساله) که در زندان تیپ H اسکی‌شهیر محبوس بود و پس از ۴۰ روز بستری بودن در بیمارستان دانشگاه عثمانگازی اسکی شهیر درگذشت توسط خانواده‌اش، اعضای فدراسیون انجمن‌ حمایت حقوقی و پشتیبانی از خانواده زندانیان و جانباختگان در فرودگاه آمد برگزار شد. پیکر او توسط انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و بازداشت‌شدگان، سازمان‌های شهر آمد و منطقه چنار از حزب مناطق دموکراتیک و حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها، شهرداران مشترک چنار سمیرا آکیوز و مهمت شریف آرزو مورد استقبال قرار گرفتند. پیکر او بعداً در روستای باشپنار به خاک سپرده شد.

خانواده از مقامات زندان و بیمارستان شکایت خواهند کرد

اسن که در ۱۲ فوریه در منطقه آلاشهیر مانیسا به دلیل به اشتراک گذاری مطالبی در رسانه‌های مجازی بازداشت شده بود، با اتهام «تبلیغ برای سازمان» بازداشت شد.

اسن به زندان تیپ تی در بولوادین در افیون منتقل شد و ۴۰ روز پیش به دلیل بیماری به زندان تیپ H در اسکی شهیر منتقل شد. اسن که به بیماری‌های مزمن زیادی مبتلا بود، در بیمارستان دانشگاه عثمانگازی در اسکی شهیر، جایی که تحت درمان بود، درگذشت. به دلیل بیماری باید هر ۳ تا ۴ هفته یکبار خونش عوض می‌شد. درخواست‌های زیادی برای آزادی اسن مطرح شد اما این درخواست‌ها پذیرفته نشدند. خانواده وی با بیان اینکه زندان بولودین افیون مسئول مرگ اسن است اعلام کردند که از این زندان و همچنین مسئولان بیمارستان به دلیل کوتاهی شکایت خواهند کرد.