پیوستن یک گروه دیگر از جوانان روژاوا به صفوف گریلا

گروهی از جوانان کورد و عرب پس از راهپیمایی روز گذشته شهروندان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای با اعلام اینکه 'جوانان ضامن آینده کوردستان' هستند به صفوف نیروهای گریلا ملحق شدند.

جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحاد زنان جوان برای پشتیبانی از مقاومت نیروهای گریلا علیه حملات اشغالگرانه‌ی رژیم ترک و خیانت پ.د.ک راه‌پیمایی طولانی‌مدتی از قامشلو تا دیرک انجام دادند. در این راه‌پیمایی، شعار" علیه خیانت و اشغالگری به جنگ آزادی بپیوندید"، سرداده شد. راه‌پیمایی جوانان عصر گذشته در دیرک پایان یافت و جوانان بیانیه‌ای منتشر کردند. در این راه‌پیمایی تعدادی از جوانان عرب و کورد تصمیم گرفتند به صفوف گریلا بپیوندند.

در بیانیه جوانان آمده‌است:

حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و همکار آن‌ها پ.د.ک که از هر ۱۷ آوریل علیه مناطق حفاظت‌شده میدیا آغاز شده‌است، تاکنون با هر روش و با وحشیانه‌ترین شیوه ادامه دارد. علیه همه‌ی این حملات هم نیروهای گریلای آزادی کوردستان و هم خلق کورد و کوردستان مقاومتی بی‌نظیر انجام می‌دهند. در مقابل مقاومت گریلا و خلق که با روح جنگ خلق انقلابی ادامه دارد، دشمن به شدت در تنگنا قرار گرفته‌است و فروپاشی و شکست آن‌ها نزدیک است.

بر این اساس که حملات اشغالگران بدون وقفه با همکاری پ.د.ک و همه نیروهای ناتو علیه خلق کورد و کوردستان ادامه دارد، از طرف جمعیت جوانان و جمعیت زنان جوان بسیج عمومی اعلام‌شده است. بسیج عمومی بر این اساس که هر جوان و کورد شرافتمندی علیه همه این حملات اشغالگرانه و فاشیستی باید مقاومت کند و در صفوف مبارزات آزاد جای بگیرد، اعلام‌شده است. بسیج عمومی با شعار علیه اشغالگری و خیانت به جنگ آزادی بپیوندید اعلام گردید.

در همین چهارچوب برای آنکه همه جوانان کوردستان و همه جوانان خارج از کوردستان و آن‌هایی که در اروپا هستند به بسیج عمومی پاسخ دهند، در هجدهمین سالگرد رخداد انقلابی ۱ ژوئن یک‌بار دیگر با روح مقاومت گریلا به اشغالگران ضربه بزنند، راه‌پیمایی که ۳ روز ادامه دارد در همه جا برگزار خواهد شد.

هم‌زمان جوانان روژآوای کوردستان و همه شمال و شرق سوریه فقط به راه‌پیمایی اکتفا نکردند. جوانان که در این راه‌پیمایی شرکت نمودند به حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه پاسخ داده و تصمیم گرفتند که به نیروهای گریلا بپیوندند. جوانان کورد و عرب که در این راه‌پیمایی شرکت نموده بودند، به فراخوان بسیج عمومی جمعیت جوانان پاسخ دادند و در هجدهمین سالگرد عملیات انقلابی ۱ ژوئن ضربه‌ای دیگر به اشغالگران وارد نمودند.

جوانان روژآوای کوردستان و شمال و شرق سوریه که در این راه‌پیمایی شرکت کرده بودند، در این راه‌پیمایی که طی ۳ روز انجام شد، پس از رسیدن به شهر دیرک با قرائت بیانیه‌ای پیوستن خود به صفوف گریلا را اعلام کردند. جوانان در این بیانیه به مرحله‌ای کنونی اشاره کردند که پیوستن به نیروهای گریلا پاسخی بسیار درست به این مرحله می‌باشد.

بیانیه جوانان با شعارهای "زنده‌باد رهبر آپو"، "زنده‌باد مقاومت گریلا" و "به جنگ آزادی بپیوندید"، پایان یافت.